Proprietăţi

Piaţa de plăci ceramice scade cu minimum 10%

Autor: Andreea Neferu

12.12.2010, 23:48 60

Piaţa locală de plăci ceramice va scădea în 2011, într-unscenariu optimist, cu 10%, până la maximum 20 de milioane de metripătraţi, este de părere Eduard Măcărescu, director comercial alLasselsberger România.

Reprezentantul Lasselsberger România, subsidiara locală agrupului austriac cu acelaşi nume, care deţine brandul de plăciceramice Cesarom, susţine că o estimare realistă pentru piaţa deprofil indică de asemenea un declin de la 25 milioane de metripătraţi în 2009 la 21,5-22 milioane în 2010. Din punctul de vederevaloric, piaţa de plăci ceramice (gresie şi faianţă) va fi de sub100 mil. euro anul acesta.

"Piaţa va scădea mai mult decât am estimat iniţial. Scădereasalariilor din sectorul bugetar şi creşterea TVA nu s-au simţitimediat, de la o zi la alta. Septembrie a fost prima lună în careimpactul a fost mai puternic", a explicat Măcărescu pentru ZF.

Pentru primele nouă luni, compania susţine că a reuşit să-şiatingă obiectivul de creştere cu 10% a afacerilor, însă avansul petot anul ar putea fi uşor mai mic, pe fondul contracţiei pieţei.Reprezentanţii producătorului nu au precizat însă valoareavânzărilor.

Anul acesta Lasselsberger a atins şi estimarea privind pondereaexporturilor în totalul cifrei de afaceri, de 5%, iar pentru 2011prognozează o creştere până la circa 7%. Principalele pieţe deexport ale Lasselsberger sunt Bulgaria şi Grecia, către care mergcirca 80% din totalul exporturilor, însă compania a intrat şi pepieţe externe precum Serbia, Republica Moldova, Finlanda sau Irak.

"Intenţionăm să mergem şi către pieţele din Vest. Dacă am reuşisă semnăm un contract cu un partener din Vest, ar însemna practic ocreştere de 2-3% în cifra de afaceri."

Lasselsberger România a realizat anul trecut o cifră de afaceride 150 mil. lei (35,4 mil. euro), nivel similar cu cel din 2008.

Focus pe cota de piaţă

Potrivit datelor proprii, în 2010 compania a reuşit să câştigecotă pe piaţa plăcilor ceramice, urcând de la 36% în 2009 la puţinpeste 38%. În 2011 reprezentantul Lasselsberger se aşteaptă caacest indicator să crească la peste 40%. Lasselsberger estesingurul producător de plăci ceramice de pe piaţa locală, darconcurează cu companii precum Kai Ceramics, care importă de lafabrica proprie din Bulgaria. Principalii distribuitori de plăciceramice sunt Delta Distribution, Tiger Amira Oradea şi PremierComSlobozia, la care se adaugă reţele precum Praktiker sauBricostore.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO