Transporturile: Am luat de la UE 820 mil. euro, dar autostrăzile nu avansează pentru că firmele constructoare au prea puţini oameni pe şantiere

18 mai 2018 Autor: Iulian Anghel

Lucian Şova: „Eu descopăr astăzi că este greu să construieşti în România cu muncitori foarte puţini. Avem contractori cele mai importante companii de construcţii din Europa. Cele mai multe şantiere de construcţii de astăzi sunt gestionate de cei mai impozanţi constructori din Europa. Dar am constatat că nu sunt mai mult de 100-200 de muncitori pe şantiere care vizează zeci de milioane de euro, şantiere care nu mai sunt ţinute pe loc de lipsa de autorizaţii, de exproprieri sau alte condiţionalităţi

♦ Ministerul Transporturilor a atras până la această dată de la UE, în cadrul exerciţiului financiar 2014-2020, 820 de milioane de euro. Însă ministrul de resort, Lucian Şova, spune că lucrările de infrastructură nu avansează pentru că pe şantiere sunt foarte puţini oameni.

Pe şantiere de zeci de mi­li­oane de euro lucrează 100 – 200 de oameni, iar acest lucru întârzie lucrările, se plânge ministrul: la proiecte de sute de milioane de euro lucrează cu totul 1.500 de muncitori.

„Eu descopăr astăzi că este greu să construieşti în România cu muncitori foarte puţini. Avem contractori cele mai importante companii de construcţii din Europa. Cele mai multe şantiere de construcţii de astăzi sunt gestionate de cei mai impozanţi constructori din Europa. Atât în vizitele pe care le-am fă­cut eu, cât şi în vizitele pe care le fac secre­tarii de stat, am constatat că nu sunt mai mult de 100-200 de muncitori pe şantiere care vizează zeci de milioane de euro, şantiere care nu mai sunt ţinute pe loc de lipsa de autorizaţii, de exproprieri sau alte condiţionalităţi care ţin de alţii”, a declarat Lucian Şova, citat de Mediafax.

Inevitabilul s-a produs: Uniunea Europeană a început procesul împotriva României. Ce se va întâmpla de acum cu românii

McDonald's, ce lovitură! Decizia fulger luată de lanţul de fast-food. ”Nu mai facem faţă"

Cum reuşeşte un tânăr să facă 100.000 de dolari pe lună cu un site. Ideea SIMPLĂ pe care oricine o poate pune în practică

 

Noul paradis al bogaţilor planetei: Oraşul unde orice vis devine realitate, dacă ai suficienţi bani

Discuţiile despre absorbţia fon­durilor au fost reluate în forţă după ce comi­sarul pentru dezvoltare regio­nală Corina Creţu a transmis o scri­soare guver­nului în care acuză slaba absorbţie a fondurilor UE. Preşedintele Klaus Ioha­nnis a comentat şi el negativ situa­ţia. Ministerul Fon­durilor Europene nu a mai publicat situaţia absorbţiei fondurilor strcuturale din 2 februarie, când rata de absorbţie era de 4,9%, însemnând 1,1 mld. euro din totalul alocat perioadei 2014 – 2020 de 22,6 mld. euro.

O altă statistică a Finan­ţelor arată însă că, în februarie şi martie, au fost luate de la UE doar câ­teva milioane de euro. România riscă în acest an să piardă peste un miliard de euro, în cadrul aşa-numitului proces de dezangajare a fondurilor, din cauză că nu a cheltuit banii.

În urma acestor discuţii Ministerul Transporturilor şi-a făcut un scurt bilanţ în care susţine că, în ce priveşte situaţia execuţiei bugetare pe proiecte, la trimestrul I 2018 (cu corecţie aplicată) Ministerul Transporturilor a avut ca ţintă de absorbţie 229,5 mil. lei din care a realizat 99,2%, reprezentând 227,5 mil. lei. „În ceea ce priveşte stadiul contractării în cadrul POIM (Programul Operaţional Infrastrutura Mare) 2014-2020, din totalul în valoare de 6,8 miliarde de euro euro (UE plus buget de stat) la acest moment au fost aprobate proiecte în procent de

73,96 % din alocarea UE, din februarie 2017 până în prezent, şi contractate în procent de 61,07%, din care Fond de Coeziune 74,74% şi Fond European de Dezvoltare Regională 32,05%. În total au fost aprobate 35 de proiecte în valoare eligibilă de 4.937.369.840 euro.”

Potrivit sursei citate, pentru acest an, Ministerul Transporturilor are în plan transmiterea a 7 aplicaţii noi de finanţare către Comisia Europeană, aferente următoarelor proiectelor majore: „Modernizare ecluze FAZA 2” (deja transmis CE în luna aprilie 2018)”; „Reabilitare DN 73 Piteşti- Braşov”; Construcţie pod peste Dunăre la Brăila”; „Construcţie Centura Bucureşti”; „Construcţie autostrada Transilvania - secţiunea Gilău – Nădăşelu-Mihăieşti”; „Construcţie drum de mare viteză Piteşti – Craiova” şi „Îmbunătăţirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni- Pipera”.

„Proiectele noi împreună cu cele aflate în diferite stadii de implementare vor asigura ţintele de absorbţie stabilite pentru anul 2018, astfel încât pentru acest an nu există un risc de dezangajare a fondurilor neram­bur­sabile pentru sectorul de transport.”

 

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.05.2018

 
Cuvinte cheie:
santiere
, oameni
, refuz
, uniunea europeana
, transporturi
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide