Eveniment

11 contracte de 800 mil. euro: Transporturile: In 2010 scoatem la licitatie contracte de 2 mld. €

14.12.2009, 23:12 42

Ministerul Transporturilor afirma ca anul viitor vor fi scoasela licitatie de doua ori mai multe proiecte de infrastructura -constructie de autostrazi si reabilitare de drumuri nationale, panala circa 2 miliarde de euro. Valoarea celor mai mari 11 contractede constructie de autostrazi si reabilitare de drumuri nationaleacordate anul acesta de (CNADNR) s-a ridicat la doar 806 milioanede euro, fara TVA. Cel mai mare contract are o valoare de 172,9milioane de euro, iar cel mai mic este de 20 de milioane deeuro.

Prin aceste contracte vor fi reabilitati circa 550 de kilometride drumuri nationale, vor fi construiti circa 50 de kilometri deautostrazi si 24 km de variante ocolitoare in urmatorii doi ani.

"Valoarea contractelor licitate anul acesta a fost mai micadecat anul trecut, pentru ca nu erau pregatite proiectele de catrevechea conducere de la Ministerul Transporturilor. Estimez ca anulviitor vor fi licitatii pentru infrastructura in valoare de circa 2miliarde de euro, avand in vedere proiectele care sunt pregatite inprezent", afirma Adrian Ionescu, directorul Directiei deInfrastructura din cadrul Ministerului Transporturilor.

Singurele contracte de constructie de autostrazi scoase lalicitatie anul acesta au fost Cernavoda-Medgidia (19 km)- cu ovaloare de 147,7 mil. euro, fara TVA, Medgidia-Constanta (32 km)- oinvestitie de 137,4 mil. euro, fara TVA, varianta de ocolire aorasului Arad (12 km), cu o valoare de 100,2 mil. euro, fara TVA sivarianta de ocolire a orasului Caransebes (12 km), o investitie de30,2 mil. euro.

Toate au fost castigate de companii sau consortii straine,precum Colas (Franta), Astaldi (Italia)/ Max Boegl (Germania), FCCConstruction (Spania)/ Porr Tehnobau (Austria), respectiv CopisaConstructora Pirenaica (Spania). Companiile romanesti au castigatdoar contracte de reabilitare a drumurilor nationale, proiecte caresunt finantate prin programul Instrumentul pentru PoliticiStructurale de Pre-Aderare (ISPA) sau cu finantare de la BancaEuropeana pentru Investitii (BEI).

"Tendinta companiilor straine de a castiga contractele mari deinfrastructura se va mentine. Caietele de sarcini pentru autostrazisunt facute in asa fel incat nici daca s-ar incrucisa toatecompaniile de constructii romanesti nu ar putea sa castige",explica Alexandru Dobre, directorul specializat in infrastructuradin cadrul Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii(ARACO).

El afirma insa ca si in cazul in care castiga companiilestraine, tot firmele romanesti executa de cele mai multe orilucrarile, pentru ca nu toti jucatorii externi au capacitatea sa-sirelocheze resursele in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO