Eveniment

Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor: Siguranţa alimentară şi preţul sunt factorii care influenţează alegerile românilor în magazine. 59% dintre români se ghidează după gradul de siguranţă al alimentelor

Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor:...

Autor: Cosmin Pirv

28.09.2022, 15:30 43

Siguranţa alimentară şi preţul sunt principalele preocupări ale consumatorilor din România, arată un sondaj realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor şi prezentat miercuri de ANSVSA.

Potrivit unui comunicat al ANSVSA, 59% dintre români (46% dintre cetăţenii UE) declară că se ghidează în achiziţionarea alimentelor după gradul de siguranţa al acestora. Pe locul doi se află preţul (48% dintre români vs 54% dintre cetăţenii UE), în timp ce gustul reprezintă doar al treilea criteriu în alegerea alimentelor (43% dintre români vs. 51% dintre cetăţenii UE).

71% dintre români (70% dintre cetăţenii UE) s-au declarat preocupaţi de importanţei siguranţei alimentare. Cei mai mulţi au auzit despre aditivii din alimente sau băuturi (49% dintre români vs 70% dintre cetăţenii UE), despre toxiinfecţiile alimentare cauzate de contaminarea cu bacterii, virusuri sau paraziţi (49% dintre români vs 57% dintre cetăţenii UE) şi despre reziduuri de pesticide din alimente (47% dintre români vs 65% dintre cetăţenii UE).

Aproximativ 6 din 10 participanţi (63% dintre români vs 61% dintre cetăţenii UE) indică televiziunea ca fiind principala sursă de informaţii despre riscurile alimentare, urmată de familie, prieteni, vecini sau colegi (50% dintre români vs 44% dintre cetăţenii UE) şi internet (27% dintre români vs 37% dintre cetăţenii UE).

Mai mult de 8 din 10 respondenţi au încredere în medici (81% dintre români vs 89% dintre cetăţenii UE), universităţi/oameni de ştiinţă finanţaţi din fonduri publice (77% dintre români vs 82% dintre cetăţenii UE) şi fermieri şi producători primari (76% dintre români vs 74% dintre cetăţenii UE) pentru informaţii cu privire la riscurile alimentare.

18% dintre români şi 21% dintre cetăţenii UE spun că nu şi-ar schimba comportamentul în cazul unei alerte alimentare.

Informaţiile au fost relevate în urma unui sondaj Eurobarometru realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor, în perioada martie-aprilie 2022. La studiu au participat 1.000 de români şi 27.000 de persoane din UE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO