Eveniment

Carrefour vine în România cu al patrulea format de magazin: un hibrid între discounter şi cash & carry

Carrefour vine în România cu al patrulea format de...

Autor: Cristina Roşca

02.04.2014, 00:05 1106
Grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa din România cu peste 160 de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate, va deschide în Râmnicu Vâlcea, Târgovişte şi Giurgiu magazine Supeco. Francezii aduc astfel cel de-al patrulea format de magazin în România, Supeco fiind un hibrid între discounter şi cash & carry.

Brandul a fost lansat iniţial, în Spania, în urmă cu circa un an şi a ajuns astăzi la patru unităţi. Magazinele Supeco vând în sistem de cash & carry (produse angro) însă nu pentru persoane juridice ci fizice, conceptul fiind axat pe preţuri mici. Pentru cele trei unităţi ce urmează a fi lansate în România compania a început deja recrutările.

Potrivit anunţului de angajare, noul format are între 1.500 şi 2.000 mp, are preţuri mici, iar focusul este pe produse proas­pete şi de larg consum. Pe formatul de discount cu suprafeţe de 1.500-2.000 mp principalii concurenţi al Carrefour vor fi Lidl şi Penny Market. Până la închiderea ediţiei re­prezentanţii Carrefour nu au răspuns solicitării ZF privind planurile pen­tru noul format pe care îl vor aduce în România.

WikiZF: Profilul companiei Carrefour

Decizia Carrefour de a aduce un format de magazine cu preţuri mici vine într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la preţ şi modul în care îşi cheltuie banii. Astfel în perioada 2009-2013 consumul a scăzut cumulat cu peste 15%, iar comportamentul s-a schimbat dramatic, românii orientându-se tot mai mult către produse de la primul nivel de preţ sau către produse marcă privată.

Primele magazine sub noul format vor fi deschise în oraşe din provincie, respectiv Giurgiu, Târgovişte şi Râmnicu Vâlcea, în spaţiile ocupate anterior de supermarketurile Interex, un alt grup francez care s-a retras de pe piaţa locală în 2012. Spaţiile au fost preluate de antreprenorul Sorin Bonciu, cu afaceri în energie şi imobiliare, şi apoi trei dintre acestea au fost închiriate către Carrefour.

Francezii au intrat pe piaţa locală în 2001 când au deschis primul hipermarket din România, în cartierul bucureştean Militari. Ulterior, în 2007, au intrat pe segmentul supermarketurilor (compania operează brandul Carrefour Market), prin preluarea reţelei locale Artima. Ultima mutare pe un nou format a fost în 2011, când a fost deschis primul magazin de proximitate sub brandul Carrefour Express. Acest format este operat în parteneriat cu antreprenori local.

Prin lansarea Supeco Carrefour ajunge la patru formate, fiind din acest punct de vedere cel mai extins grup, urmat de Mega Image cu trei formate (supermarketurile cu acelaşi nume, magazinele de proximitate Shop & Go şi magazinul de produse congelate AB Cool Food).

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 02.04.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO