Eveniment

„CEO la stat“: 120 de manageri au concurat pentru un post de administrator la Tarom, Autostrăzi, CFR sau Compania Naţională de Aeroporturi

„CEO la stat“: 120 de manageri au concurat pentru un post de administrator la Tarom, Autostrăzi, CFR sau Compania Naţională de Aeroporturi

Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor, a anun­ţat că s-a încheiat procedura de selecţie a viitorilor membri ai consiliilor de admi­nistraţie şi a potenţialilor directori generali pentru cinci companii: Tarom, CFR Infrastructură, CFR Călători, com­pania de drumuri şi autostrăzi CNADNR şi Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Foto: Octav Ganea F

Autor: Adelina Mihai

11.09.2012, 00:07 2684

Un număr de 3.500 de CV-uri trimise, 300 de in­terviuri cu consultanţii în resurse umane şi aproape 180 de candidaţi pe listele scurte cu manageri primite de Ministerul Transporturilor pentru 29 de posturi din cinci companii de stat - aşa arată, în cifre, rezultatele preliminare ale primei campanii de recrutare din proiectul prin care Ministerul Transporturilor vrea să introducă management privat la com­paniile de stat.

"Vedeta" proiectului a fost Tarom, aceasta fiind compania pentru care s-au primit cele mai multe CV-uri în prima etapă a proiectului.

La finele săptămânii trecute, Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor, a anun­ţat că s-a încheiat procedura de selecţie a viitorilor membri ai consiliilor de admi­nistraţie şi a potenţialilor directori generali pentru cinci companii: Tarom, CFR Infrastructură, CFR Călători, com­pania de drumuri şi autostrăzi CNADNR şi Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Astfel, consultanţii de la PwC, head-hunterul George Butunoiu şi avocaţii de la David&Baiaş au transmis ministerului o listă scurtă cu 177 de candidaţi care vor să obţină un post de membru în consiliul de administraţie sau, eventual, unul de CEO în cadrul acestor companii, potrivit unor surse apropiate proiectului.

Iniţial, aceste cinci companii ar fi trebuit să aibă în total 29 de posturi de membri în consiliile de administraţie, însă în prezent se discută despre o majorare a numărului de manageri din componenţa CA-urilor din aceste companii până la 7 - 9 membri de fiecare (adică între 40 şi 50 de manageri noi recrutaţi), pentru ca acestea "să cuprindă cât mai mulţi manageri profesionişti din privat".

După ce ministerul va alege membrii consiliilor de administraţie (care pot fi şi alţii în afară de cei aflaţi pe listele scurte ale head-hunterilor dacă cei propuşi nu se potrivesc profilului solicitat), noile CA vor desemna directorii generali ai com­paniilor, deci procesul de recrutare de CEO pentru aceste companii continuă, consultanţii aşteptând în continuare CV-uri ale candidaţilor.

Consultanţii de la PwC, împreună cu head-hunterul George Butunoiu şi cu avocaţii de la David & Baiaş au fost man­dataţi de către Ministerul Transport­u­rilor, în urma unui contract în valoare de 200.000 de euro, să recruteze manageri pentru zece companii de stat din subordinea Transporturilor: CFR SA, CFR Călători, Tarom, CNADNR, Me­trorex, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, Compania Naţională Admi­nistrarea Porturilor Maritime Constanţa, Compania Naţională Administraţia Ca­nalelor Navigabile, Aeroportul Interna­ţional "Traian Vuia" din Timişoara şi CFR Telecomunicaţii.

Primele cinci companii pentru care Ministerul Transporturilor a primit listele scurte cu manageri au afaceri cumulate de peste 1,3 miliarde de euro, pierderi de aproape 160 de milioane de euro şi peste 47.000 de angajaţi, potrivit datelor raportate pentru anul trecut la Ministerul de Finanţe.

Proiectul "CEO privat la stat" a început anul trecut la insistenţele FMI şi a fost reluat în fiecare scrisoare de in­tenţie.

În paralel, Ministerul Economiei ar fi trebuit să recruteze CEO şi membri în consiliile de administraţie pentru com­paniile din subordine, însă a retras documentaţia privind licitaţiile pentru head-hunteri de pe site, pentru a o îmbunătăţi, de mai bine de două luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO