Eveniment

Citroën: Rabla nu conteaza pentru noi

03.05.2009, 21:09 27

Citroën Romania, importatorul marcii franceze pe piata locala, nu a inregistrat o crestere a vanzarilor in lunile martie si aprilie comparativ cu primele doua luni datorita programului de stimulare a innoirii parcului auto din cauza cererii scazute pentru masinile de peste 10.000 de euro din cadrul programului.

"Nu ne preocupa atat de mult vanzarile prin programul "Rabla". Masinile care se vand prin acest program au un pret de 6-7.000 de euro. Citroën nu are in gama astfel de modele si nu lucram foarte bine cu programul de casare", a spus Didier Gerard, directorul Citroën Romania, care nu a precizat volumul vanzarilor dupa demararea programului Rabla.
Citroën a primit in cadrul primei etape a programului de innoire a parcului auto o cota de 317 masini, din care 130 repartizate dealerului din Arges, in timp ce ATS, fostul importator al marcii, controlat de Calin Popescu-Tariceanu, a primit o cota de 39 de autoturisme.
Potrivit oficialului Citroën, nivelul scazut al vanzarilor prin "Rabla" nu este determinat de prima de casare de 900 de euro, fata de 2.500 in Germania, ci de lipsa finantarii.
"Nu stiu daca vanzarile prin programul Rabla ar creste daca s-ar oferi o prima de casare mai mare, similara cu cea din Germania. Nu este doar o problema de pret si de produs, este o problema de finantare. La o masina de 12.000 de euro degeaba se ofera 2.000 de euro prima, daca nu ai finantare pentru diferenta de 10.000 de euro. Iar acum este destul de greu de finantat o masina", a subliniat Didier Gerard.
Pentru 2009 Citroën Romania si-a propus atingerea unei cote de piata de 2%, similara cu cea din primul trimestru.
"In primul trimestru am atins o cota de piata de 2%, ceea ce este aprope dublu in comparatie cu nivelul de 1,2% din 2008. Acesta este si targetul pe care ni l-am propus pentru acest an. Anul trecut piata a fost de 324.000 de unitati, anul acesta unii spun ca va fi de 150.000, altii ca va ajunge la 180.000 de unitati. Eu estimez ca se va ajunge undeva la 170-180.000 de autovehicule", a spus Gerard.
Potrivit oficialului Citroën reteaua de dealeri din Romania va ajunge in urmatorii trei ani la 25 de puncte de vanzare, fata de 20 in prezent, anul acesta fiind programate deschideri la Cluj a unui centru auto, in urma unei investitii de 2 mil euro si la Iasi a unui service.
Alaturi de extinderea retelei, actualii dealeri Citroën vor investi aproximativ 150.000 de euro in fiecare showroom pentru a se alinia la noua imagine a marcii, lansata in cadrul Salonului de la Geneva.
In urmatorii trei ani Citroën va lansa pe piata locala sase noi modele, dintre care trei din gama premium DS. La inceputul acestei saptamani constructorul francez a prezentat pe piata locala noul C3 Picasso, monovolumul de clasa mica al gamei, pentru care obiectivul este de 150-200 de masini in 2009.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO