Eveniment

CNADNR mai scoate 39 de kilometri de autostradă la licitaţie

Autor: Andreea Neferu

12.12.2010, 23:44 29

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR) a scos la licitaţie un nou tronson de pe CoridorulIV paneuropean, Nădlac-Arad, cu o valoare contractuală estimată la993,6 mil. lei (circa 231 mil. euro), fără TVA.

Termenul prevăzut pentru finalizarea tronsonului Nădlac-Arad, cuo lungime de 38,9 km, este de 54 de luni de la data adjudecăriicontractului. Cu alte cuvinte, această porţiune din Coridorul IV,ce tranzitează România prin oraşele Nădlac, Arad, Deva, Orăştie,Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ar urma să fie gata cel maidevreme în a doua parte a anului 2015. Cu toate acestea, ministrultransporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, anunţa săptămânatrecută că estimează că Nădlac-Arad va fi gata mai devreme cu doiani, în 2013. Contractul pentru tronsonul Nădlac-Arad va fiîmpărţit în două loturi, cu o lungime de 22,2, respectiv 16,7 km,iar ofertele pentru participarea la licitaţie vor putea fi depusepână pe 14 februarie 2011.

Demersul vine la scurt timp după ce reprezentanţii MinisteruluiTransporturilor şi Infrastructurii au promis că vor organiza pânăla finalul lui 2011 licitaţii pentru proiecte de infrastructură cufinanţare europeană de circa 5,5 mld. euro.

Acesta este cel de-al doilea tronson de pe Coridorul IV scos lalicitaţie anul acesta, după ce în noiembrie asociereaaustriaco-ungară Strabag AG - Strabag SRL - Straco Grup a preluatconstrucţia tronsonului Deva-Orăştie, cu o lungime de aproape 33 dekilometri. Valoarea acestui ultim contract se ridică la 180 mil.euro, fără TVA.

De altfel, în ultima perioadă Ministerul Transporturilor şiInfrastructurii a subliniat faptul că prioritatea sa în următorulan este Coridorul rutier IV.

Pentru anul ce se va încheia curând, dar şi pentru 2011, MTI aanunţat licitaţii pentru construirea a aproximativ 290 km deautostrăzi, cu o valoare estimată de peste 2,5 mld. euro. Celecinci tronsoane vizate de acest proiect sunt Nădlac-Arad,Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu şi Deva-Orăştie. Aşa cumanunţa MTI săptămâna trecută, cele cinci porţiuni de autostradă arurma să fie finalizate în 2013, cu excepţia tronsonuluiDeva-Orăştie, care va fi finalizat mai repede, în 2012, dar şi atronsonului Lugoj-Deva, a cărui construcţie se întinde până în2015, potrivit informaţiilor MTI.

Finanţarea de la bugetul de stat pentru cele cinci proiecte seridică la aproximativ 580 mil. euro, iar restul banilor vor venidin finanţări europene. În cazul tronsonului Nădlac-Arad, 85% dinbani, adică puţin sub 850 mil. lei, vor fi finanţare a UniuniiEuropene prin Fondul de Coeziune.

De pe Coridorul IV au fost finalizate până în prezent trosonulBucureşti-Cernavodă şi centura Sibiului, dar se află în diferitestadii de execuţie sectoarele Arad-Timişoara, Cernavodă-Constanţaşi centura Constanţei.

România are în momentul de faţă 314 km de autostradă, potrivitMTI, respectiv Bucureşti-Piteşti (111 km), Bucureşti-Cernavodă (151km) şi Câmpia Turzii-Gilău (52 km).

Anca Boagiu, care conduce MTI, anunţa în urmă cu o săptămână căpână la sfârşitul lui 2012 România va mai avea încă 243 km deautostrăzi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO