Eveniment

Constructorii ar putea semna anul viitor contracte de 2,4 mld. euro pentru 275 km de autostrada

Constructorii ar putea semna anul viitor contracte de 2,4 mld. euro pentru 275 km de autostrada

Click pentru imaginea intreaga

21.11.2007, 20:07 13

Noua proiecte de autostrada care totalizeaza peste 275 km si au o valoare de executie de circa 2,4 mld. euro ar putea fi contractate de constructori anul viitor in urma finalizarii licitatiilor, conform Companiei Nationale a Autostrazilor si a Drumurilor Nationale din Romania (CNADNR).
Reprezentantii CNADNR spun ca pentru unele proiecte au fost deja demarate procedurile finale de licitatie.
"Pentru Centura Constantei am finalizat procedura de precalificare, in urma careia vor participa in etapa finala sapte firme de constructii. Incepand de saptamana viitoare ele vor avea un termen de 105 zile pentru pregatirea ofertei finale, care va fi una de tip 'design and build' (care include si o parte din proiectare, pe langa executie - n.r.)", a declarat Mihai Grecu, directorul general al CNADNR.
Din cele noua proiecte, trei sunt variante ocolitoare construite in regim de autostrada, pentru orasele Constanta, Arad si Sibiu, in timp ce autostrada Cernavod - Constanta a fost impartita in doua tronsoane Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta. Valoarea de executie a celor trei sosele ocolitoare - care totalizeaza 57,7 km- este de aproape 400 mil. euro, valoare care include atat costurile de consultanta, cat si pe cele de proiectare.
Pentru tronsonul Comarnic-Brasov, una dintre cele mai aglomerate rute din Romania, CNADNR a pornit deja "dialogul competitiv" (negocieri directe comune) cu o serie de firme de constructii, acestea avand termen limita pentru prezentarea ofertelor data de 4 decembrie anul acesta. Printre proiectele care vor fi scoase la licitatie anul viitor se numara Arad-Timisoara (cu o lungime de 32 km si costuri de 181 mil. euro), Timisoara-Lugoj, (43 km, 300 mil. euro) si Deva-Orastie (32,8 km, 130 mil. euro). Termenele de finalizare sunt in majoritatea cazurilor de 24 de luni.
In 2007 a fost finalizat un singur tronson de autostrada, respectiv Drajna-Fetesti, parte a Autostrazii Soarelui Bucuresti-Constanta, cu o lungime de 36,8 kilometri.
Grecu a anuntat in acelasi timp ca se afla tot in stadiu de licitatie si programul de reabilitare a circa 600 de kilometri de drumuri nationale.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Septimiu Buzasu a anuntat ca astazi incep lucrarile la centura de nord a Bucurestiului, soseaua urmand sa faca legatura intre DN1 Bucuresti-Ploiesti, Autostrada Bucuresti - Pitesti si Autostrada Soarelui.
Lungimea totala este de 20 de kilometri pe care se va trece de la o banda pe sens la doua benzi, valorea investitiei fiind de 96 de milioane de euro, lucrarile urmand sa fie finalizate in trei ani.
La inceputul saptamanii a fost inaugurata linia de centura a municipiului Pitesti, investitie in valoare de 113,6 milioane de euro. Soseaua are o lungime de 15,2 kilometri si face legatura intre autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti) si DN Pitesti - Ramnicu Valcea - Sibiu, lucrarile durand aproape trei ani si jumatate.

Bechtel termina 20 km in 2008
Primii 20 de kilometri din Autostrada Transilvania vor fi dati in folosinta anul viitor, a declarat ieri Nicholas Taubman, ambasadorul SUA in Romania, in cadrul unei intalniri pe care a avut-o la Cluj cu primarul Emil Boc. Oficialul american a apreciat ca lucrarile se desfasoara conform contractului si se lucreaza sase zile pe saptamana, 24 de ore din 24, indiferent de temperatura de afara. La randul sau, ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat ca Bechtel va incepe joi asfaltarea dupa ce a criticat compania la finele saptamanii trecute pentru ca nu a respectat intelegerile si nu a trecut la asfaltarea primilor opt kilometri ai autostrazii. Bogdan Sgracitu, purtatorul de cuvant al Bechtel, a explicat ca, in ciuda acuzatiilor ministrului, firma a realizat anul acesta lucrari cu 45 de milioane de euro mai mult decat era prognozat. De asemenea, compania american, va inregistra la sfarsitul anului o crestere cu 20% a lucrarilor la Autostrada Transilvania, urmand sa cheltuiasca 185 de milioane de euro, fata de 120 de milioane de euro valoarea stabilita initial. La randul sau, ambasadorul SUA a explicat ca Bechtel nu a trecut la turnarea stratului de asfalt din cauza conditiilor meteorologice care nu permit o astfel de operatiune daca temperatura nu este de cel putin 10 grade Celsius. "Utilajele necesare pentru urmatorul pas exista si sunt deja pregatite. Cand temperatura va urca, sunt convins ca se vor apuca de treaba", a spus Taubman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO