Eveniment

Creştere de peste 4% a cifrei de afaceri din comerţ la semestru

Creştere de peste 4% a cifrei de afaceri din comerţ la semestru

Foto Shutterstock

Autor: Ovidiu Tempea

03.08.2012, 00:02 198

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul indi­că o creştere substanţială pe primul se­mes­tru, de 4,1%, ceea ce înseamnă o po­sibilă revenire a consumului. În iunie faţă de luna corespunzătoare a anului precedent volumul cifrei de afaceri din retail a crescut cu 4,0%.

Comparativ cu iunie 2011, volumul cifrei de afaceri pen­tru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu auto­ve­hicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere cu 3,9% datorată creşterii comerţului cu amă­nuntul al car­bu­ran­ţilor pentru auto­vehicule în magazine specializate (+10,2%) şi vânzărilor de produse ali­mentare, băuturi şi tutun (+4,4%). Vân­ză­rile de produse neali­men­tare au scăzut cu 0,1%.

Faţă de aceeaşi refe­rin­ţă, volumul ci­frei de afa­ceri pentru co­merţul cu amă­nuntul (cu excep­ţia comerţului cu auto­ve­hi­cule şi motociclete), serie ajus­ta­tă în funcţie de numărul de zi­le lucră­toa­re şi de sezonalitate, a crescut cu 4,0%, evo­luţie da­to­rată co­merţului cu amă­nuntul al car­bu­ran­ţilor pentru auto­ve­hicule în ma­gazine specializate (+9,0%), a vân­zărilor de pro­duse ali­men­tare, băuturi şi tutun (+4,1%) şi a vân­zărilor de produse nealimentare (+0,6%).

În primul semestru volumul cifrei de afaceri pentru co­mer­ţul cu amă­nuntul (cu excepţia comerţului cu auto­vehicule şi motociclete), serie brută, a crescut cu 4,1%, datorită creş­te­rii co­merţului cu amănuntul al car­bu­ranţilor pentru auto­vehi­cu­le în ma­ga­zine spe­cia­lizate (+10,3%), vânză­rilor de pro­du­se alimentare, băuturi şi tutun (+3,6%) şi vânzărilor de pro­duse ne­alimentare (+1,3%).

Comparativ cu semestrul I 2011, vo­lumul cifrei de afaceri pen­tru co­merţul cu amănuntul (cu excepţia co­merţului cu au­to­vehicule şi moto­ciclete), serie ajustată în funcţie de nu­mă­rul de zile lucrătoare şi de sezo­na­li­tate, a crescut cu 4,4%, dato­rit­ă creşterii co­merţului cu amănuntul al carbu­ranţilor pentru auto­vehicule în maga­zine specializate (+9,7%), vân­zărilor de pro­duse alimentare, băuturi şi tutun (+3,9%) şi vânzărilor de pro­duse ne­alimentare (+1,9%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO