Eveniment

Cum vrea statul sa cheltuiasca 145 mil. € pentru ca romanul sa-si cumpere masina noua

27.04.2010, 23:07 17

Vanzarile programului "Rabla" din acest an ar putea contribui cumai mult de 50% la piata auto din acest an, estimata la 100.000 demasini, in conditiile in care programul a fost majorat pentru adoua oara de la 110.000 la 160.000 de tichete. Astfel, statul romanvrea sa "investeasca" in programul de casare aproape 145 mil. euroin acest an, de cinci ori mai mult decat anul trecut pentrusustinerea vanzarilor de masini noi.

"La nivelul primelor doua luni inmatricularile de masini de pepiata locala au fost de 4.700 de unitati, in timp ce de pe 20februarie si pana in prezent in cadrul programului "Rabla" s-auvandut 12.300 de masini", a spus ministrul mediului Laszlo Borbelyin cadrul conferintei Mediafax Talks About Auto Industry. Inconditiile in care pentru fiecare automobil vandut in cadrulprogramului de casare se utilizeaza in medie 2,9 vouchere, cele160.000 de tichete in valoare de aproape 900 de euro fiecare arputea contribui cu aproape 55.000 de masini la piata din acest an,cel mai mare procent, dupa ce anul trecut "Rabla" a ajuns laaproape un sfert din vanzarile de masini.

"Oamenii in piata au devenit si mai descurcareti. Am vazut cadealerii auto deja au lansat oferte gen vii cu un voucher si itimai dam noi inca doua", a spus Borbely. Dupa programul de innoire aparcului, cea de-a doua problema pe care o are de rezolvatMinisterul Mediului o reprezinta modificarea taxei de poluare, dela 1 ianuarie 2011.

Pe fondul scaderii vanzarilor de masini pe piata locala dinprimul trimestru, Romania a coborat de pe locul trei, pe care s-aclasat pentru prima data anul trecut, pe locul cinci, fiinddepasita inclusiv de Algeria. Potrivit statisticilor Dacia, inprimul trimestru cea mai mare piata pentru constructorul autohton afost Franta, cu peste 33.000 de masini vandute, urmata de Italia cu10.000 de unitati, Germania cu 7.220 de masini, Algeria cu putineste 6.200 de unitati. In acelasi interval, in Romania Dacia avandut putin peste 6.100 de masini, in scadere cu 30% comparativ cuperioada similara a anului trecut. Diferenta insa dintre cele douaintervale o reprezinta faptul ca in primele trei luni din 2009 nu aexistat un program de casare, acesta demarand la finele luiaprilie, in timp ce in acest an programul a pornit la finele luifebruarie.

"In primele doua luni nu se putea vorbi de o piata auto inRomania. Singurul sprijin a venit din partea programului «Rabla».Acum trebuie sa vedem cum putem mentine aceasta piata si in 2011",a subliniat Jerome Olive, directorul general al Dacia.

Paul Flanagan, managing director al companiei nationale devanzari a Ford Romania, care anterior a fost responsabil decoordonarea vanzarilor a aproape 200 de dealeri Ford din MareaBritanie, considera ca una dintre principalele surse de profit incaneexploatate de concesionarii locali o reprezinta vanzarea demasini second-hand.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO