Eveniment

De ce a ajuns presa subiect în CSAT?

23.06.2010, 23:08 20

Presa a ajuns să fie un subiect de discuţie legat de siguranţaRomâniei în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) pentru căautorităţile consideră că anumite campanii de presă şi presiuneamedia pe deciziile politice au ajuns de fapt o "vulnerabilitatenaţională".

"Fenomenul campaniilor de presă la comandă cu scopul de adenigra instituţii ale statului, prin răspândirea de informaţiifalse despre activitatea acestora, presiunile exercitate detrusturi de presă asupra deciziei politice în vederea obţinerii deavantaje de natură economică sau în relaţia cu instituţii alestatului reprezintă o altă vulnerabilitate a statului român",conform documentului Strategiei de Apărare discutat în CSAT,transmis Parlamentului de preşedintele Traian Băsescu spredezbatere şi aprobare, citat de Mediafax.

Astfel, "vulnerabilităţile" aduse de presă sunt puse în acelaşiloc cu dezechilibrele bugetare generate de decizii politicegreşite, scăderea calităţii serviciilor publice de sănătate, crimaorganizată sau deficienţele în protectia şi funcţionareainfrastructurii critice.

Pornind de la acest document au apărut mai multe reacţii.

"Din punctul meu de vedere, este un precedent periculos aceastăîncadrare la vulnerabilităţi, pentru că aduce atingere principiuluilibertăţii presei", a spus Teodor Meleşcanu, preşedintele Comisieide apărare din Senat.

Preşedintele PSD Victor Ponta a declarat la rândul său că unelepasaje din strategie arată că actuala putere vrea să distrugă oricevoce critică, fie că aparţine presei, sindicatelor sauopoziţiei.

Preşedintele Clubului Român de Presă (CRP), Indira Crasnea adeclarat că incriminarea presei de la cel mai înalt nivel este o"obişnuinţă tristă", care, prin referirile din proiectul deStrategie de Apărare a ţării, "tinde să devină o politică oficialăa autorităţilor".

"Cei care au conceput acest document important lasă impresia căpresa este un inamic public şi aruncă anatema, invocând motive ca«presiuni» şi «campanii de presă cu scopul de a denigra»", adeclarat Crasnea, citată de Mediafax.

Pe de altă parte însă, consilierul prezidenţial SebastianLăzăroiu consideră justificată introducerea campaniilor de presădrept factor care vulnerabilizează siguranţa naţională şi dă douăexemple ipotetice: un jurnalist care are o afacere cu echipamentede telecomunicaţii speciale şi un patron care vrea să-şi punăoameni la Resurse Minerale.

Purtătorul de cuvânt al şefului statului Valeriu Turcan adeclarat la rândul său că scopul introducerii în StrategiaNaţională de Apărare a ţării a vulnerabilităţii referitoare lacampaniile de presă este, în principal, acela de a provoca odezbatere publică absolut necesară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO