Eveniment

Doua premii care schimba imaginea studiourilor locale

29.05.2007, 19:37 12

Regizorul Cristian Mungiu (39 de ani) a castigat cu filmul sau "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" primul Palme d'Or la Cannes pentru lungmetraj si, totodata, cel mai important premiu din istoria cinematografiei romanesti.
"4 luni, 3 saptamani si 2 zile" este al doilea lungmetraj din cariera lui Cristian Mungiu, a avut un buget de 600.000 de euro si a fost filmat in diferite locatii din Bucuresti, timp de o luna si jumatate.
Al doilea mare castig romanesc de la Cannes este premiul Un Certain Regard, adjudecat de "California Dreamin' (nesfarsit)", primul lungmetraj al regretatului regizor Cristian Nemescu, care a scris si scenariul impreuna cu Tudor Voican.
Realizat cu un buget relativ mic spre mediu, de pana
intr-un milion de euro, "California Dreamin' (nesfarsit)", a fost produs de MediaPro Pictures, avandu-i in rolurile principale pe Armand Assante si pe Razvan Vasilescu.
"Am facut filmul din doua motive: am avut incredere in Cristian Nemescu ca si regizor si am avut incredere in scenariu. Am considerat ca trebuie sa investim in productiile cinematografice romanesti, pentru a ajuta aceasta industrie sa creasca", a declarat Maria Apostol, director PR al MediaPro.
Este pentru a doua oara cand un film romanesc castiga premiul sectiunii Un Certain Regard, dupa ce Cristi Puiu a reusit acelasi lucru cu "Moartea domnului Lazarescu" in 2005.
Desi este prematura o estimare in cifre a efectelor pe care le vor produce cele doua premii castigate la Cannes, un lucru este clar: Romania a intrat in circuitul cinematografic international. "Sunt convinsa ca toti potentialii investitori in industria cinematografica vor fi mult mai deschisi la colaborarea cu aceasta industrie si ca vor aparea si mai multi tineri talentati (regizori, producatori, actori) care isi vor dori sa participe sau sa genereze astfel de proiecte", mai spune Apostol.
Simpla selectionare a unui film intr-un festival de prestigiul celui de la Cannes reprezinta un dublu beneficiu. "Primul este impactul pe care il are prezenta in festival asupra distributiei internationale a filmului respectiv, iar al doilea este legat de imaginea studiourilor, in cazul nostru Media Pro Studios. Studiourile din estul Europei sunt considerate ca fiind doar provideri de servicii pentru productiile internationale", explica Apostol.

Bancherii, "vedete" la Cannes
Covorul rosu al festivalului de film de la Cannes nu mai este de mult rezervat doar starurilor de cinema, "celebritatile" lumii financiare pasesc cu incredere la Cannes in cautare de contracte de finantare si de investitii in industria filmului. In fascinatia si soarele arzator al rivierei franceze, tot mai multe banci, fonduri de investitii cu capital privat si fonduri de hedging pasesc pe faimosul covor rosu al festivalului, in incercarea de a structura si finanta contracte de divertisment, scrie International Herald Tribune. Festivalul de film care a luat sfarsit duminica noaptea a reprezentat un interes deosebit pentru americani. Cum sumele investite in industria filmului au crescut tot mai mult, rezultand un numar mare de jucatori noi, prezenta companiilor americane la festivalul de film de anul acesta a crescut cu 7%. Bancile Merrill Lynch, Citigroup, Royal Bank of Scotland, Dresder Kleinwort, J.P. Morgan Chase si lista "celebritatilor" financiare poate continua cu fondurile de hedging precum Atticus Capital si-au trimis reprezentantii aici pentru a semna noi contracte de finantare. Festivalul de film de la Cannes a atras participatia si a firmelor "hibride" precum Relativity Media, grup cu sediul in Los Angeles care se "lauda" cu finantari de peste 4 mld. $, investitorii preferand sa bage bani intr-o serie de filme si mai putin in realizarea unui singur film cu buget mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO