Eliminarea timbrului de mediu şi importul a aproape un milion de maşini la mâna a doua în 2017 şi 2018 au dus gradul de motorizare de la sub 300 de maşini la mia de locuitori la 328 de maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). De partea cealaltă, importul masiv de maşini rulate a dus la creşterea puternică a vârstei medii a parcului auto naţional, care la nivelul anului 2018 a urcat la 15,4 ani. Spre comparaţie, în 2008 vârsta medie coborâse la mai puţin de 10 ani în condiţiile în care vânzările de maşini noi de la acea vreme erau peste importurile de vehicule rulate.
„Autoturismele a căror normă de poluare este una foarte ridicată, respectiv o vechime de peste 15 ani - vârstă la care se „califică“ pentru programul „Rabla“, aveau la sfârşitul anului 2018 o pondere de 47% din parc. Având în vedere evoluţia în timp a nivelului maxim admis al emisiilor poluante pentru omologarea autovehiculelor (dar şi nivelul acestora în trafic), această situaţie reflectă potenţialul extrem de ridicat de deteriorare a calităţii aerului din oraşe - o vechime de peste 15 ani corespunde unor norme de poluare, în cel mai fericit caz, Euro3“, au subliniat oficialii APIA.