Eveniment

Firmele de lobby spun că formează o piaţă de 40-50 de milioane de euro

Autor: Adelina Mihai

16.02.2011, 23:20 38

Tarifele pe care le percep firmele de consultanţă în comunicareşi public affairs, care fac lobby în Parlament pentru ca marilecompanii să beneficieze de ajutor politic, sunt comparabile cu celeale avocaţilor, o piaţă în care cei mai buni pot câştiga câte 300-400 de euro. "Potenţialul pieţei de public affairs este de 40-50 demilioane de euro, cifră estimată pe baza datelor de la companiilede consultanţă, asociaţii profesionale de business, ONG-uri sauavocaţi, iar 10% din această piaţă o reprezintă veniturile celorcare fac în mod profesionist acest lucru", a spus ieri LauraFlorea, managing partner în cadrul agenţiei Point Public Affairs,specializată în servicii de comunicare, lobby şi public affairs.Opt firme de consultanţă în comunicare şi public affairs - PointPublic Affairs, McGuireWoods, Candole Partners, Links Associates,Şerban & Musneci Associates, BDR Associates, Moderator şiGreyling - s-au reunit încă din luna iulie a anului trecut subumbrela Asociaţiei Registrul Român de Lobby, o organizaţie care areca scop o autoreglementare în domeniu, având în vedere că cele 5-6iniţiative legislative depuse în Parlament pentru legea lobby-uluiîn ultimii ani nu au avut finalitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO