Eveniment

Kevin Keller, numarul 1 in marketing: Politicienii au o singura zi in care sunt pe raft

Kevin Keller, numarul 1 in marketing: Politicienii au o singura zi in care sunt pe raft
15.05.2008, 19:30 21

A face marketing politic este acelasi lucru cu a face marketing de produs, cu o singura diferenta esentiala: cea legata de timing, considera Kevin Keller (foto), considerat specialistul numarul unu in marketing in lume si urmasul lui Philip Kotler.
"Marea diferenta intre marketingul de produs si cel politic este ca vanzarea unui produs se poate face in orice zi. De cealalta parte, in politica totul se intampla intr-o singura zi. Politicienii au o singura zi in care sunt pe raft", a declarat Keller pentru ZF.
In acelasi timp, pozitionarea, construirea brandului sau miza pe diferentiere sunt similare si daca incerci sa vinzi un produs oarecare, si daca incerci sa vinzi un politician.
"As vrea sa il vad pe Ilie Nastase in functia de primar al Bucurestiului, pentru ca este un brand puternic", a mai spus Keller, care a sustinut ieri la Bucuresti un seminar de o zi despre branding, organizat de Centrul Educational Executiv, institutie afiliata a Universitatii Sheffield, centru care ofera un program de Executive MBA si in Bucuresti. Ilie Nastase a candidat pentru primaria Capitalei in 1996, insa nu a reusit sa intre in turul doi de scrutin.
Pentru a "iesi" in lume, Romania are nevoie de branduri puternice, care sa o recomande mai mult decat o face in prezent o imagine cum este cea a lui Dracula, spre exemplu.
"Ar trebui sa aveti una sau doua companii de succes care sa iasa in Balcani, iar mai apoi in afara Uniunii Europene si care sa creeze branduri puternice, cum este Nokia, spre exemplu. Daca ne gandim la Finlanda, primul brand care ne vine in minte este Nokia. La fel si in cazul Suediei, cu Ikea. Un astfel de brand poate schimba imaginea unei tari", explica Keller, care a facut consultanta de marketing pentru companii ca Accenture, Disney, American Express, Procter & Gamble sau Starbucks.
El a mai adaugat ca, pe o scara de la 1 la 10, ar da nota 5 Romaniei pentru imaginea sa in lume. Pentru a imbunatati aceasta imagine, in primul rand, trebuie sa nu existe diferente intre felul in care este perceputa in exterior si ceea ce se intampla de fapt in tara.
"Chiar daca se intampla lucruri in Romania, chiar daca vorbim despre o economie emergenta, trebuie sa va asigurati ca lucrurile acestea sunt comunicate si intelese in exterior si ca lumea nu a ramas la o imagine care se rezuma la Dracula si Nadia Comaneci".
Oamenii de marketing trebuie sa sesizeze potentialul produselor lor si sa stie sa le vanda. Felul in care se face marketing s-a schimbat foarte mult in cei 30 de ani de cand Keller a inceput sa se ocupe de acest domeniu.
"Cea mai mare schimbare din ultimii 10 ani si care a schimbat fundamental marketingul este aparitia internetului si a noilor tehnologii", spune Keller, care este in prezent profesor la Tuck School of Business, una dintre cele mai bune scoli de business din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO