Eveniment

Marea descoperire de la Ministerul Turismului: Spaniolii care fac brandul turistic au cheltuit 400.000 de euro ca sa afle ca „Romania are potential”

Marea descoperire de la Ministerul Turismului: Spaniolii care fac brandul turistic au cheltuit 400.000 de euro ca sa afle ca „Romania are potential”

Eulogio Bordas (stanga), presedintele companiei spaniole de branding THR Asesores en Turismo, Hoteleria si Recreacion, care va dezvolta brandul turistic al tarii in asociere cu Taylor Nelson Sofres cu 900.000 de euro

30.03.2010, 23:10 27

Romania are "potential turistic", iar realitatea turistica este"mult mai buna" decat perceptia pe care o au turistii straini. Suntdoua dintre concluziile la care au ajuns spaniolii care neconstruiesc brandul turistic de tara, dupa ce au cheltuit 400.000de euro pentru realizarea unei cercetari care a durat cateva luni,aproape jumatate din suma alocata acestui proiect.
"Prima etapa a realizarii brandului turistic s-a incheiat. Amrealizat 9.600 de interviuri prin telefon in noua tari si 75 deinterviuri in profunzime in Romania. Sunt sase rezultate importantela care am ajuns in urma acestei cercetari", a declarat EulogioBordas, presedintele companiei spaniole de branding THR Asesores enTurismo, Hoteleria si Recreacion, care va dezvolta brandul turistical tarii in asociere cu Taylor Nelson Sofres cu 900.000 de euro,fonduri din partea Uniunii Europene.
Desi scopul cercetarii era de a obtine raspunsuri legate delipsurile si oportunitatile destinatiilor turistice din Romania,dar si de a identifica produsele turistice care ar putea atrageturisti straini, rezultatele cercetarii au evidentiat probleme dejacunoscute pe piata romaneasca.
"Cercetarea ne-a aratat ca potentialul brandului turistic va fimare pentru ca exista potential turistic in Romania, realitateaturistica din Romania este mult mai buna decat perceptiaturistilor, barierele in calea dezvoltarii turismului tin de ocomunicare deficitara (promovare - n.red.), cercetarea ne-a ajutatsa clarificam care sunt produsele pe care trebuie sa le promovam",a spus Bordas in cadrul unui eveniment de prezentare a rezultatelorcercetarii, organizat de Ministerul Turismului. Cercetarea a fostrealizata in Germania, Marea Britanie, Italia, Austria, SUA,Franta, Rusia, Ungaria, tari de unde ar putea atrage Romaniaturisti.

Litoralul romanesc, exclus de lapromovare
Spaniolii, care au tinut mai mult o lectie de marketing si brandingin timpul prezentarii rezultatelor cercetarii, au sustinut ca"produsele" care trebuie promovate sunt circuitele culturale,turismul balnear, turismul rural, turismul de tip city-break,turismul de aventura. Altfel spus, aproape toate formele de turismar trebui promovate, mai putin turismul pe litoral.
Bordas nu a precizat de ce nu va fi promovat litoralul romanesc caatractie turistica, insa secretarul de stat de pe turism SorinMunteanu a explicat: "Stim cu totii de ce nu s-a ales litoralul,acesta nu poate concura cu alte piete, in acest sens nu este luatin calcul".
Asocierea formata din THR si Taylor Nelson a castigat licitatiapentru realizarea brandului turistic in urma depunerii ofertei cupretul cel mai mic, respectiv 900.000 de euro, eliminand astfel dincursa finala asocierile Saffron Brand Consultants - BrandientConsult - Acacia Avenue si TBWA-GFK Romania, care au depus ofertecu preturi mai mari.
Proiectul brandului turistic al Romaniei va fi finalizat pe 24 maianul acesta, potrivit oficialilor Ministerului Turismului siDezvoltarii Regionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO