Blue Air, cea mai mare companie aeriană privată româneascădeţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, care a renunţat începândcu 10 august să mai opereze zboruri pe cursele interne din cauzagradului scăzut de ocupare al aeronavelor, spune că o creştere apreţurilor la bilete nu ar fi fost o soluţie pentru menţinerearutelor interne.
"O creştere a tarifelor ne scotea de pe piaţa low-cost pe careoperăm. Marea masă a celor care zburau cu noi nu ar mai fi avutacces la bilete, iar scopul nostru este să transportăm cât maimulţi pasageri la tarife low-cost", spune Florentina Ivan, directorde comunicare al Blue Air. Compania aeriană a intrat anul trecutfoarte agresiv pe piaţa zborurilor interne cu preţuri apropiate decele practicate de CFR, pentru care a devenit un concurent detemut.
Blue Air a decis să renunţe la zborurile de pe rutele: Arad,Timişoara şi Cluj-Napoca spre Bucureşti şi retur şi să suplimentezezborurile către Italia şi Franţa unde cererea este în creştere."Pentru că nu mai erau profitabile cursele interne, am decis sărenunţăm la ele şi să suplimentăm zborurile pe rute externe", maispune Ivan.
Blue-Air opera şase curse săptămânal pe ruta Bucureşti - Arad, întimp ce pe ruta Bucureşti - Timişoara, care a fost introdusă înacest an pe 28 martie, avea o frecvenţă de 3-4 zboruri pe zi, iarpe Bucureşti - Cluj-Napoca frecvenţa era zilnică.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels