Eveniment

Piata aeriana traditionala isi va incetini ritmul de crestere anul viitor

Piata aeriana traditionala isi va incetini ritmul de crestere anul viitor

Avand in vedere estimarile de crestere pentru piata locala se asteapta ca noi companii sa isi extinda activitatea aici.

17.11.2008, 21:00 25

Datele au fost prezentate de Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA) care contorizeaza valoarea biletelor vandute prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan), o platforma prin care se vand peste 80% din biletele companiilor aeriene traditionale.

Piata aeriana locala a atras mai multe companii aeriene in ultimii ani, iar operatorii deja prezenti si-au diversificat rutele, ceea ce a adus cresteri majore de la an la an.
Astfel, atat TAROM si Carpatair, cat si operatori internationali precum Lufthansa, Austrian Airlines sau Malev au avut o extindere agresiva in ultimii ani in Romania. De exemplu, Carpaitair a introdus in acest an noi curse de la Timisoara la Salonic, Odessa, Kiev si Viena si de la Bucuresti la Kiev, Malev a inceput sa opereze Cluj-Budapesta pe cont propriu, Austrian Airlines a introdus zboruri de la Baia-Mare la Viena, iar Lufthansa a introdus ruta Cluj-Munchen si va zbura de anul viitor de la Bucuresti la Milano.
Printre companiile aeriene nou intrate in Romania se numara Hainan Airways , Adria, SAS, KD Avia, Royal Jordanian, Malaysian Airlines, IcelandAir, Fly Baboo, Moldavian Airlines sau Etihad.
"Avand in vedere estimarile de crestere pentru piata locala, ne asteptam ca noi companii sa isi extinda activitatea aici", a declarat Anca Apahidean, country manager IATA pe Romania si Moldova.
Pe fondul crizei internationale insa, care va determina marile companii sa-si taie bugetele, inclusiv pe cele de calatorie, piata aeriana va avea de suferit. Astfel, luna septembrie a adus la nivel international o scadere de 2,9% a traficului, cea mai puternica din 2003, potrivit reprezentantilor IATA. In Romania operatorii nu au resimtit insa o scadere a numarului de pasageri transportati.
"O rata de crestere de 15% este putin probabil sustenabila pe termen mediu. IATA estimeaza o crestere a traficului in si dinspre Romania de 8,5% in 2009, mai redusa comparativ cu anul acesta, dar printre cele mai mari din lume. Se asteapta ca piata din Romania sa aiba cel mai ridicat ritm de crestere in Europa si printre primele sase cele mai dinamice piete din lume", a precizat Apahidean.
Astfel, estimarile IATA bazate pe un sondaj realizat pe companiile aeriene traditionale vizeaza un trafic de sapte milioane de pasageri in si dinspre Romania in 2009 si de opt milioane de pasageri in 2012.
La cei peste 6 milioane de pasageri care au fost transportati de operatorii traditionali in 2008 se adauga circa 2,5 - 2,7 milioane de pasageri transportati de liniile low-cost prezente pe piata locala.
Cei mai importanti operatori low-cost prezenti in Romania sunt Blue Air, Wizz Air si MyAir, Germanwings, easyJet si SkyEurope.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO