Eveniment

Romanii, cu ochii pe etichetele hainelor

10.07.2006, 19:58 12

Romanii sunt cei mai atenti la marca in momentul in care decid sa cumpere haine, potrivit unui studiu al companiei germane de cercetare GfK, realizat in 19 tari din Europa si in SUA pentru cotidianul Wall Street Journal Europe (foto).
Peste jumatate dintre romani cumpara haine pentru reprezentativitatea marcii (52%), situandu-se astfel pe primul loc intre tarile analizate de GfK. Dupa romani, 51% dintre greci cumpara haine pentru marca, in timp ce procentul din Italia este de 50%, iar in Franta de doar 29%. In Spania, Belgia si Polonia, ponderea celor pentru care criteriul cel mai important in alegerea hainelor este marca variaza intre 21% si 27%.
Cei mai multi dintre romani (86%) cumpara haine pentru ca au nevoie, procent mai mare decat in Italia (68%), dar sub nivelul din Olanda (91%) sau din Turcia (97%).
Tara in care au fost produse hainele ii determina pe 67% dintre romani spre decizia de cumparare, spre deosebire de turci, care sunt mai sensibili la tara de origine a hanelor pe care le cumpara (76%) sau bulgari (73%).
Cand au posibilitatea de a beneficia de reduceri, 77% dintre romani isi reinnoiesc garderoba, un procent mai mare inregistrandu-se doar in Grecia, unde 82% dintre cumparatori cauta reducerile de pret.
Jumatate dintre romani cumpara haine manati de impuls, in timp ce dorinta de a fi in pas cu ultimele tendinte ale modei ii determina doar pe 48% sa scoata bani din buzunar pentru a cumpara haine, spre dosebire de cehi (57%) sau danezi (56%). Studiul GfK a fost realizat in luna aprilie a acestui an in 19 tari din Europa si in SUA pentru a analiza comportamentul de consum si motivatiile in momentul achizitiei de haine. Patru din cinci respondenti cumpara haine din necesitate, procentul fiind mai ridicat in randul europenilor (82%) decat la americani (77%). In acelasi timp, trei sferturi dintre cei chestionati ies la cumparaturi atunci cand sunt reduceri de pret.
Placerea de a avea articole noi de imbracaminte se afla pe locul trei in topul motivelor care duc la achizitionarea articolelor de imbracaminte, fiind cel mai des invocat de cehi (83%), greci si finlandezi (82%) si romani (77%).
Grupul german GfK este specializat in cercetarea de piata, avand si in Romania o filiala.


De ce cumpara romanii haine?

Necesitate   86%
Reduceri   77%
Pasiunea cumparaturilor77%
Tara in care au fost produse   67%
Impuls   50%
Reprezentativitatea marcii   52%
Tendintele modei   48%
Sursa: GFK

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO