Eveniment

Trabantul si Oltcitul ar putea fi retrase din circulatie

03.04.2008, 19:53 55

Masinile non-euro din Romania ar putea fi retrase din circulatie incepand cu 2011, in baza unei directive a UE privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflata in dezbaterea Executivului european, costurile de casare si dezmembrare urmand sa fie suportate de la bugetul de stat.
Din categoria masinilor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricata pana la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault16, Renault21, Opel Kadett, Renault5.
Guvernul arata in nota de fundamentare a proiectului ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto ca parcul de masini din Romania are o varsta medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 reprezentau in 2005 circa 90% din structura acestuia.
"La nivelul UE se discuta tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulatie incepand cu anul 2011 a autoturismelor non-euro. In aceste conditii, Romania va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare si dezmembrare a autoturismelor non-euro", se arata in document.
Executivul a decis la inceputul saptamanii ca taxa auto sa fie stabilita in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, si sa scada odata cu valoarea autovehiculului.
Prin introducerea noii formule de calcul, reglementarile din Codul fiscal privind taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule vor fi abrogate. In nota de fundamentare se mentioneaza ca in urma aplicarii unui nou sistem de calcul suma estimata a fi incasata in acest an din taxa actuala va fi diminuata cu circa 300 mil. lei, la care se va adauga si influenta rezultata din restituirea diferentelor de taxa. Statul va restitui diferenta de taxa auto rezultata din suma platita pana in prezent, potrivit reglementarilor din Codul fiscal, si noua taxa de poluare auto care va fi introdusa la 1 iulie 2008.
"Fondurile colectate se constituie in surse de cofinantare pentru proiecte de mediu, iar restituirea sumelor celor care au platit mai mult conform actualei formule de calcul sunt mult mai reduse decat sumele ce ar fi stabilite drept despagubire prin sentinte definitive", se mai arata in document.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO