Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), care are un buget de 628 milioane de euro în 2012, răspunde la o solicitare a ZF despre activitatea sa că nu finanţează doar promovarea brandului la concertul lui Lady Gaga, ci mai face încă o agenţie de dezvoltare regională şi promovare, în condiţiile în care există deja 8 agenţii de dezvoltare.
Până acum însă ministerul, sub conducerea lui Eduard Hellvig, şi-a atras critici dure din cauza campaniei de promovare a brandului turistic la mai multe evenimente, printre care şi concertul cântăreţei Lady Gaga.
Un sfert de milion de euro s-au cheltuit pe această campanie. Aşa cum se arată în răspunsul trimis la solicitarea ZF, noua conducere a MDRT a iniţiat măsuri pentru înfiinţarea Agenţiei de Dezvoltare Regională şi Promovare a Turismului, cu filiale pe lângă cele opt agenţii de dezvoltare regională ale României, "care să asigure promovarea echilibrată şi concentrată a investiţiilor în turism şi promovarea serviciilor de marketing turistic". Alte detalii nu au fost făcute publice.
Pe lista cu iniţiativele pe care le-a demarat noua conducere a MDRT se află şi iniţierea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea investiţiilor în turism, "care vizează proiecte din turismul balnear, pentru accesul în staţiunile turistice (reabilitare drumuri şi căi de acces), pentru reţelele de utilităţi publice destinate staţiunilor turistice, care au ca beneficiari eligibili operatorii privaţi din domeniul turismului şi autorităţile locale. Potrivit MDRT, valoarea unui proiect va fi cuprinsă între 400.000 lei şi 4 milioane de lei iar rata de cofinanţare din bugetul de stat se va ridica la 70%".
Tot pe această listă mai apare introducerea unor mecanisme de parteneriat public-privat pentru administrarea investiţiilor în infrastructura turistică, finanţată din bugetul de stat, în special a pârtiilor de schi, telegondolelor şi altor investiţii, care să asigure un management eficient al investiţiilor susţinute de minister în domeniul turismului. MDRT mai arată că fondurile europene de 75 mil. euro, destinate promovării brandului turistic, vor fi reorientate către operatorii de servicii din domeniul turistic în vederea promovării pachetelor de servicii turistice. MDRT dă ca exemplu programele:
"O săptămână la mare" şi "O săptămână la munte". Mai mult, în răspunsul MDRT se precizează că va fi înfiinţată şi o Asociaţie Naţională pentru Dezvoltarea Serviciilor Turistice pe Piaţa Asiatică, ca organizaţie neguvernamentală pentru a atrage turişti de pe piaţa Chinei şi a Indiei. "În acest sens, începând cu data de 1 octombrie 2012, va fi pus în funcţiune la Beijing un Birou de Turism şi promovare turistică", potrivit oficialilor MDRT. Ei nu au precizat ce costuri implică această acţiune şi nici câţi turişti chinezi vor fi atraşi prin această iniţiativă.
Fără a da prea multe detalii, oficialii MDRT au mai trecut în listă şi "iniţierea măsurilor pentru preluarea unei cote părţi din redevenţele care se încasează la bugetul de stat pentru resursele naturale cu potenţial turistic (apă minerală, nămol, apă geotermală) şi redirecţionarea acestor sume pentru susţinerea programului naţional de investiţii în turism".
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels