Media & Advertising

Audientele de la Atena, mai mari decat la editiile anterioare ale JO

20.08.2004, 00:00 21



Stadioanele Olimpice de la Atena ar putea sa nu fie pline, dar fotoliile din fata televizoarelor cu siguranta sunt. Transmisiunile NBC de la Jocurile Olimpice de vara au depasit deja, cu 15 milioane de telespectatori, audientele inregistrate in prima parte a Jocurilor Olimpice (JO) de la Sydney din 2000, transmite AdAge.



NBC, care transmite Jocurile Olimpice in SUA, a anuntat ca deja are jumatatea de ora cu cel mai ridicat nivel de audienta, record ce fusese inregistrat la JO de la Atlanta in 1996. Conform informatiilor postului, pentru intervalul 23.00-23.30, de marti seara, reteaua a obtinut un rating de 20.8 si 38% cota de piata in timpul transmisiunii probei masculine de natatie 4X200 metri stafeta si intrecerii feminine pe echipe la gimnastica.



si in Romania seara de marti a adus audiente mari pentru postul public care transmite JO de la Atena. Astfel, pe intervalul 19.36 - 23.50, TVR 1 a inregistrat un numar mediu 1.240.000 de telespectatori, cu un rating mediu de 11,5% si o cota de piata medie de 33,8%. Varful de audienta a fost inregistrat in minutul 23.31 cand TVR 1 avea rating 20.1 si o cota de piata de 59%, ceea ce reprezinta peste 2.100.000 de telespectatori.



Aceste cifre le-au depasit pe cele inregistrate la festivitatea de deschidere, care a fost urmarita, in medie, de 1.226.000 de telespectatori romani. Astfel, pe durata ceremoniei, 20.40 - 24.15, TVR 1 a inregistrat o audienta medie de 11,4% si o cota de piata medie de 34,4%. Minutul cu cea mai mare audienta a serii de vineri (din cadrul ceremoniei oficiale de deschidere) s-a inregistrat la ora 22.38, cand nu mai putin de 1.703.000 telespectatori urmareau defilarea tarilor participante la Jocurile Olimpice. Audienta pe minutul amintit a fost de 15,9%, iar cota de piata atingea 41,2%. (Sursa: TNS - AGB International, Target: all urban).



Informatiile furnizate de Nielsen arata ca NBC a inregistrat un rating de 18.2 si o cota de piata de 30% in cea de-a cincea zi a transmisiunilor de la Atena. In primele patru zile ale competitiei, reteaua americana de televiziune a atras 142 de milioane de telespectatori, in timp ce pentru aceeasi perioada JO de la Sydney din 2000, difuzate in luna septembrie cand de obicei audientele sunt mai mari, au fost urmarite de numai 127 de milioane de telespectatori.



Cota de piata reprezinta procentajul locuintelor in care televizoarele sunt pornite, in timp ce ratingul este procentul total al locuintelor cu televizoare, indiferent daca acestea sunt pornite sau nu. Spre exemplu, un rating de 1.0 este 1% din totalul caselor cu televizoare.



In general, NBC, care apartine General Electric Co, a obtinut in timpul JO de la Atena un rating de 14.6 in prime time, iar cea de-a treia si cea de-a patra zi au depasit ratingul de 15.3 garantat advertiserilor.





Advertiserii multumiti



Rino Scanzoni, Chief Investment Officer la Mediaedge:cia, a achizitionat spatii publicitare in timpul Olimpiadei pentru mai multe companii printre care AT&T si AT&T Wireless. "Suntem multumiti de rezultatele de pana acum. Audientele le-au depasit pe cele de la Sydney si am avut parte de date demografice interesante. Suntem abia la inceput, dar primele zile sunt elocvente", a spus Scanzoni.



Transmisiunea de luni seara, care a inclus gimnastica masculina si duelul din Michael Phelps si Ian Thorpe in proba de natatie de 200 metri, stilul liber, a obtinut un rating national de 16.6 si o cota de piata de 27%. Conform anuntului NBC, cifrele acestea sunt mai bune decat cele inregistrate la JO de la Sydney.



Ceremonia de deschidere de vineri seara a obtinut la NBC 14.6 rating si 27% cota de piata, iar sambata cifrele au scazut la 11.8 rating si 23% cota de piata, unii analisti enuntand previziuni sumbre legate de audiente. Insa duminica, telespectatorii s-au reintors realizand un rating de 15.4 si o cota de piata de 26%, iar transmisiunea de luni seara a depasit media primelor patru zile.





Date demografice favorabile



Roy Rothstein, vicepresedinte la Zenith Media, apartinand Publicis Groupe, a scos in evidenta unele cifre pozitive din punctul de vedere al advertiserilor. In comparatie cu Sydney 2000, la Atena 2004 se uita cu 13% mai multi tineri din grupa de varsta 18-34 de ani, in timp ce grupa 18-49 de ani a crescut si ea cu 5% in primele trei zile (excluzand ceremonia de deschidere). Mai mult, audienta in week-end a fost impartita echitabil intre femei si barbati.





Transmisiuni de calitate



Shari Anne Brill, vicepresedinte si director de programming la Carat, a atribuit audientele ridicate unui numar de factori, care includ o productie de calitate ridicata sau utilizarea tehnologiei de varf (cum ar fi camere pozitionate in apa in competitia de natatie, prim-planuri ale fetelor gimnastelor, sa nu mai vorbim de jucatoarele de volei pe plaja in bikini). Brill a notat ca puncte de interes pentru telespectatori incercarea lui Michael Phelps de a obtine opt medalii, precum si evolutia fluctuanta a echipei masculine de baschet a SUA.



Daca audientele TV sunt pe masura asteptarilor, nu se poate spune acelasi lucru si despre prezenta spectatorilor pe stadioane.



Comitetul International Olimpic i-a avertizat pe organizatorii greci ca trebuie sa umple arenele, dupa ce atleti celebri au evoluat in fata a mai putin de 100 de spectatori.



Organizatorii au vandut 2,9 milioane de bilete, dar alte 2,5 milioane au ramas necumparate. Astfel, din cele 50 de competitii ale unei zile, numai la trei dintre ele - canotaj, calarie si natatie - au fost vandute toate biletele. Una din solutii ar fi oferirea de bilete gratuite copiilor, pentru a umple stadioanele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO