Media & Advertising

Grupul WPP - interesat de preluarea Grey Global Group

09.07.2004, 00:00 17



Grupul WPP si-a aratat interesul pentru achizitionarea numarului sapte mondial in industria publicitatii, Grey. Se pare ca WPP nu este singurul grup implicat in aceasta afacere, in cursa aflandu-se si grupul Publicis, Omnicom si Havas.



In momentul de fata, intentiile Grey Global Group raman oarecum invaluite in mister, noteaza Figaro. Agentia clasata pe locul sapte, la nivel mondial, a facut recent apel la bancile de afaceri Goldman Sachs si JP Morgan Chase pentrua sonda piata si a analiza forta rivalilor sai. O eventuala vanzare nu ar fi, deci, deact una din optiunile strategice ale grupului Grey.



De altfel, cumpararea grupului american nu ar face decat sa continue logica de consolidare a pietei publicitatii, inceputa cam acum cinci ani, in cadrul careia pot fi citate apropierea dintre Publicis si Saatchi & Saatchi si preluarea controlului asupra retelei Young & Rubicam de catre WPP.



Grey poseda cateva puncte atragatoare capabile sa urce pretul de vanzare, cum e, de exemplu, cifra de afaceri anuala de 1,3 miliarde de dolari sau beneficiul net de 29 milioane de dolari. Grey este prezenta in aproape 90 de tari si are 10.000 de angajati.



Daca informatiile privind vanzarea Grey se vor confirma, pretul agentiei se va negocia intre 1,1 si 1,2 miliarde de dolari.



Insa centrul de greutate al Grey pe piata publicitatii este reprezentat, in principal, de detinerea bugetului Procter & Gamble, a carui prezenta ar putea pune probleme unora dintre candidatii la achizitionarea grupului, printre care se afla si WPP. Agentia engleza administreaza contul de comunicare al Unilever, marele rival al Procter & Gamble, prin intermediul retelelor J. Walter Thompson si Ogilvy & Mather.



In ceea ce priveste Publicis, situatia grupului francez pare ceva mai simpla. Cu Saatchi & Saatchi si Leo Burnett, Publicis Group SA administreaza bugetul de comunicare al unei mari parti din marcile Procter & Gamble. O preluare a controlului asupra Grey ar reuni atunci ansamblul produselor P & G sub marca aceleiasi agentie. Insa este foarte posibil ca Procter & Gamble sa nu vrea sa incredinteze toate marcile sale unei singure agentii si sa scoata la licitatie o parte din conturile sale. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO