Media & Advertising

Tony Taylor, general manager JWT: Companiile trebuie să se asigure că brandul lor se diferenţiază

Tony Taylor, general manager JWT: Companiile trebuie să se asigure că brandul lor se diferenţiază

Autor: Adriana Rosoga

07.09.2010, 23:48 31

"În orice recesiune cred că este im­por­tant să câştigiîncrederea con­su­ma­torului. Trebuie să-ţi dife­renţiezi brandul,pentru că oamenii cumpără branduri, şi să te asiguri că indiferentde mediul pe care îl alegi pentru promovare, bran­dul tău sedife­renţiază", spune Tony Taylor care lucrează în cadrul JWT din2003.
Taylor este pentru a treia oară de la începutul anului în România,într-o vizită în care a venit să discute cu clienţii locali şi săcunoască noua echipă a Scala JWT, filiala locală a reţelei JWT,parte a unuia dintre cele mai mari grupuri de comunicare,WPP.
Sfârşitul lui 2009 şi începutul acestui an au adus schimbări lanivelul agenţiei locale, agenţie lansată în 1996 de austriaca PetraHoyos, cu Warner-Lambert, producătorul dropsurilor Halls, ca primclient.
Scala JWT a pierdut anul trecut câţiva clienţi importanţi:Bancpost, client pe care agenţia îl avea de şase ani de zile, şibrandurile Joe, Lion şi Nesquick din portofoliul companiei Nestlé.La începutul acestui an Daniela Knetcht, cea care a condus înultimii doi ani agenţia, a părăsit compania.
Conducerea agenţiei locale, care anul trecut a rulat afaceri de 4,1mil. euro, în scădere cu 48% faţă de 2008 şi un profit de 200.000de euro, a rămas în mâinile fondatoarei Petra Hoyos. În urmareorganizării agenţiei echipa a fost consolidată cu cinci membrinoi. În prezent agenţia are 32 de angajaţi.
Agenţia se bate pe o piaţă de publicitate estimată anul trecut la350 de milioane de euro, cu 40-50% mai puţin faţă de anul anterior,unde preţurile au scăzut foarte mult, după ce bugetele depublicitate au fost reduse la sânge.
Taylor consideră că acum este un moment foarte bun pentruinvestiţii în publicitate, iar modul cum o companie alege săinvestească aceste sume este mult mai important decât câţi banialocă în această direcţie. "Acum este un moment fantastic săinvesteşti. Când spun că este un moment bun să investeşti acum, numă refer neapărat la câţi bani investeşti, ci cum îi investeşti.Dacă vrei să stimulezi cererea pentru brand, acum este momentul.Dacă aştepţi prea mult, vei rata oportunitatea. Acum este momentulsă te gândeşti nu la următorul trimestru, ci la următorulan."
El spune că pentru ca o companie să fie cât mai vizibilă ar trebuisă-şi stabilească priorităţile şi provocările cu care se poateconfrunta astfel încât să ia deciziile corecte. "Trebuie sărecunoşti că nu poţi face totul şi trebuie să iei deciziifi­nan­ciare şi să plasezi banii în mixul care va aduce cel maimare po­ten­ţial busi­nessu­lui propriu. În al doilea rând, trebuiesă fii foarte deschis la ideile de brand şi de campanieino­vatoare."
Obţinerea celui mai bun mix de comunicare este crucială, mai spuneşeful JWT. "Este impor­tant să transmiţi corect me­sajul, săintegrezi corect canalul media şi să anticipezi impactul pe careacest mesaj îl va avea asupra consumatorului. Calitatea şirelevanţa ideii pot să-i facă pe consumatori «să-şi dorească săpetreacă timp» cu brandul respectiv", afirmă Taylor citând sloganulcompaniei JWT.
Într-o perioadă în care promoţiile au fost rege în încercareacompaniilor de a-şi îndeplini un obiectiv pe termen scurt decreştere a vânzărilor, Tony Taylor consideră că este esenţialărealizarea unui echilibru, printr-o reevaluare a portofoliilor şi osusţinere a brandurilor pe termen lung. "Mulţi au reacţionat lapresiunea inevitabilă pe termen scurt şi din această perspectivă nuam văzut doar tăieri drastice de buget în industrie, ci şischimbări în modul de promovare. Am văzut promoţii care nu aducneapărat beneficii pe termen lung pentru brand, care susţinvânzările pe timp scurt, dar nu construiesc şi în­tăresc brandul petermen lung. Cred că o întrebare care se pune este ce vom face îninte­resul brandurilor. Pen­tru că toţi consu­ma­torii sunt subpresiunea eco­nomică şi trebuie să ia decizii."
Pe plan local, agenţia Scala JWT are în por­to­fo­liu clienţiprecum Bayer, Johnson&Johnson, Kraft (KitKat), Nokia,Voda­fone, Mazda sau Bunge.
"Vrem să vedem mai mult business local, mai mulţi clienţicâştigaţi. România este o piaţă importantă pentru noi şi vrem să nedezvoltăm."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO