Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa auto: nu sunt semne nici de boom, nici de prăbuşire. „Creşterea vine din service şi din servicii post-vânzare“

Piaţa auto: nu sunt semne nici de boom, nici de prăbuşire. „Creşterea vine din service şi din servicii post-vânzare“

Autor: Bogdan Alecu

13.05.2011, 12:00 111

"Momentan Mazda în România are ocotă de piaţă de aproximativ 1%, adică la un nivel similar cu celde anul trecut.Potenţialul mărcii este de a ajunge la un nivel de 2-3% dinpiaţă, similar cu cel din alte ţări europene. Per total, la niveleuropean aveam aproximativ 1,5% cotă de piaţă, dar sunt şi pieţemai slabe, cum este cazul Franţei sau Spaniei, dar şi pieţeputernice cum este cazul Germaniei sau Austriei", a spus Jerome deHaan.

Pe piaţa locală Mazda a vândut 113autoturisme în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 50%faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilorAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile(APIA).

Cota de piaţă a Mazda în primul trimestru,luând în calcul numai autoturismele, a fost de 0,8%, similară cucea înregistrată şi în 2010.

"Pe piaţă nu există estimări că va exista unnou boom, dar nici că se va duce din nou în jos. Acum ne concentrăm pentru a ajuta dealerii să înregistreze o creştere a veniturilordin service şi servicii post-vânzare. Atunci când numărul de maşinivândute nu creşte, importanţa celor care intră în service este şimai mare pentru ca dealershipul să obţină în continuare profit", asubliniat de Haan.

Potrivit şefului Mazda pe regiune, preţulmediu al maşinilor vândute în Europa în momentul de faţă a crescut,clienţii cheltuind mai mulţi bani pentru o maşină.

"Acum cumpără automobile mai scumpe, maibine echipate decât dinainte de criză. Acest lucru înseamnă căaceştia sunt mai încrezători în viitor decât înainte. Un lucru cares-a schimbat acum este faptul că se obţine mai greu finanţare, decio maşină nu mai este la fel de accesibilă şi nu mulţi au economisitsuficient pentru a cumpăra cash un automobil", a subliniat Jeromede Haan.

Dintre modelele comercializate pe piaţalocală, SUV-ul Dacia Duster a înregistrat creşteri de preţ, care pelângă scumpirea determinată de majorarea TVA-ului de la 19 la 24%s-a scumpit cu peste 200 de euro, cu toate că modelul are deja unan vechime.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO