Mediafax.biz Exclusiv

Şeful BMW Group: Piaţa auto revine pe creştere anul viitor. Era bine ca ţara să aibă o infrastructură, dar chiar şi aşa există potenţial pentru investiţii noi

Şeful BMW Group: Piaţa auto revine pe creştere anul viitor. Era bine ca ţara să aibă o infrastructură, dar chiar şi aşa există potenţial pentru investiţii noi

Autor: Bogdan Alecu

03.11.2011, 18:17 249

La aproape un an de când Marco Schulz a venit din China pentru a prelua conducerea importatorului din România, piaţa auto locală a mai pierdut zece procente pe fondul situaţiei economice actuale, iar mărcile premium au continuat să crească cu cel puţin 25%.

BMW se menţine pe prima poziţie datorită SUV-urilor X5 şi X6 care costă cel puţin 50.000 de euro.

"Noi suntem în continuare numărul unu pe piaţa premium, şi acesta este targetul nostru. (...) Segmentul premium continuă să crească chiar şi pe o piaţă care continuă să scadă. Sunt mulţi cei care acum au un Opel sau un Volkswagen sau chiar oDaciaşi care vor să urce în segmentul premium", a spus Marco Schulz.

În primele nouă luni ale acestui an vânzările BMW pe piaţa locală au crescut cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 1.300 de unităţi, în timp ce Audi a avansat cu 36%, la puţin peste 1.200.

Dacă BMW a avut anul trecut cea mai mare creştere, anul acesta Mercedes-Benz a crescut cel mai mult - cu peste 50%, dar la 1.127 de maşini.

A lăsat piaţa din China pentru România

"După ce am fost cunoscuţi pentru volumele ridicate pe piaţa SUV-urilor, acum, odată cu lansarea noilor modele Seria 1 (clasa compactă) şi Seria 3 (clasa medie), dorim să creştem şi pe aceste segmente mai accesibile unde până acum concurenţii noştri au avut volume mai ridicate. În prezent 70% din vânzările noastre reprezintă maşini cu tracţiune integrală, iar 60% sunt SUV-uri", a subliniat Schulz.

Înainte să vină în România Marco Schulz a fost director al BMW înChina, piaţa cu cea mai mare creştere în ceea ce priveşte vânzările de maşini, în special cele premium.

"Prima diferenţă întreChinaşi România este determinată de volum. ÎnChinaun dealer BMW obişnuit este construit numai dacă vinde anual cel puţin 1.000 de maşini. Mai sunt câteva excepţii de centre care sunt construite pentru 500 de maşini, dar acelea sunt excepţii. În România sunt total alte cifre, dar eforturile pentru a vinde aceste maşini sunt la fel peste tot, sau chiar mai mari aici având în vedere volumele mult mai mici", a declarat şeful BMW România.

În ciuda scăderii pieţei din ultimii trei ani de aproape 70%, cota de piaţă a BMW din piaţa de autoturisme s-a dublat. Dacă în 2008 constructorul german avea mai puţin de 0,9% din vânzările de maşini, la finele lunii septembrie nemţii au ajuns la aproape 2%.

Odată cu dublarea cotei de piaţă, BMW Group şi-a continuat extinderea reţelei în oraşe precum Oradea şi Brăila, iar în Piteşti dealerul Motor AG a deschis şi un centru MINI, acesta fiind al doilea la nivel naţional după cel din Bucureşti al Automobile Bavaria.

"Dacă la începutul lui 2008 erau două companii care alcătuiau reţeaua BMW Group, dintre care una mare şi una mai mică, acum sunt cinci. Noi căutăm parteneri serioşi, companii care pot gestiona un astfel de business. Mai mult, BMW are o reţea mai mică decât Mercedes-Benz sau Audi tocmai pentru a asigura un volum de vânzări cât mai bun pentru fiecare reprezentanţă", a subliniat Marco Schulz.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO