Mediafax.biz Exclusiv

Tranzacţia anului în electrocasnice este pe cale să se încheie. Domo va ajunge înapoi pe mâinile lui Lorand Szarvadi, fondatorul companiei

Vânzarea Domo, pe ultima sută de metri. Szarvadi: Voi participa într-un grup de investitori

Autor: Cristina Rosca

08.06.2011, 18:25 502

"Vor fi mai mulţi ofertanţi. Eu voiparticipa într-un grup de investitori deoarece nu am forţa necesarăsă intru în luptă singur", a declarat Szarvadi, care a vândut în2007 alături de alţi acţionari - în plin boom al consumului -pachetul majoritar la Domo într-o tranzacţie de 62,5 mil.euro.Szarvadişi-a anunţat încă de anul trecut interesul de a răscumpăra pachetulmajoritar al magazinelor Domo.

Un prim pas către prelurareacontrolului companiei ar putea fi chiar rebrandingul magazinelorTechomarket în magazine Domo, astfel că toate cele cinci magazinecu brandul Technomarket vor deveni Domo. Szarvadi explică faptul cărebrandingul este doar o mutare ce ţine de considerenteeconomice.

"Nu merită să ţinem douăbranduri". Brandul Technomarket a fost adus în România de TransBalkan Investments după ce fondul de investiţii Equest a cumpăratcu un an înainte de achiziţia acţiunilor Domo pachetul majoritar alcompaniei înregistrate în Bulgaria. Prima transformare a avut locdeja la Bacău, unde Domo a deschis astăzi cel de-al treilea magazindin acest an, ce se întinde pe o suprafaţă de 1.600 de metripătraţi şi oferă spre vânzare 8.000 de articole. Magazinul, situatîn centrul comercial Hello Shopping Park, în locul unui magazinTechnomarket, a necesitat o investiţie de 350.000 de euro fărăstocuri.Retailerulva deschide încă opt magazine până la finalul acestui an, după altetrei inaugurări în primele cinci luni. Domo accelerează astfelprocesul de expansiune faţă de 2010, o perioadă în care a deschisopt magazine.

Retailul de electrocasnice a fost una dintrecele mai lovite pieţe în ultimii doi ani, după o prăbuşire de 40%în 2009 urmând un nou duş rece anul trecut, când piaţa a maipierdut 15% din valoare. Cu toate acestea, trimestrul întâi dinacest an a dat semnul revenirii în industrie, compania de cercetarea pieţei GfK anunţând un avans de 10,7% al vânzărilor de bunuri defolosinţă îndelungată faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.Domo Retail este al doilea cel mai important retailer de pe aceastăpiaţă după Altex, cu o cifră de afaceri de 180 milioane euro anultrecut, în creştere de la 170 mil. euro în 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO