Mediafax.biz Exclusiv

Vedem o renaştere a interesului la accesarea de credite, pentru investiţii în real estate, dar şi pentru investiţii de portofoliu, spune preşedintele UniCredit Ţiriac Bank

Autor: Razvan Voican

03.06.2011, 15:54 390

"Ca să nu umblăm la plasamentele actuale şi nici să nu rataţio oportunitate de a investi, vă putem acorda un credit la o dobândăavantajoasă, pe măsura bonităţii pe care v-o asigură activelefinanciare pe care le deţineţi la banca noastră" - poate fi formulafericită în care şi clientul de private banking şi bancherul suntmulţumiţi.

Iar apetitul acestei categorii declientelă de top pentru investiţii realizate din credite tinde sădea semne de revenire.

"Vedem în ultimele săptămâni orenaştere a interesului la accesarea de credite, de pildă pentruinvestiţii în real estate, dar şi pentru investiţii de portofoliu,ceea ce cred că reprezintă un semn bun", spune Răsvan Radu,preşedintele executiv al UniCredit Ţiriac Bank - unul dintrejucătorii cu ambiţii pe segmentul clienţilor delux.

La sfârşitul lunii martie filialalocală a grupului italian UniCredit ajunsese la un portofoliu deactive de 270 mil. euro lăsate în grijă de clienţii cu activelichide de peste 200.000 de euro, în creştere cu 30% faţă denivelul din 2009. Adică şi această categorie de clienţi a fostîmpinsă de criză să "ţină de bani".

Acum, Radu remarcă inclusiv ocategorie de clienţi de acest tip interesaţi să investească însectorul energetic."Unii sunt foarte proactivi peaceastă zonă."

Deşi proiectele din domeniu seaglomerează de la o zi la alta, iar Dobrogea nu mai are mult pânăsă fie împânzită de morile de vânt albe, Radu crede că încă nu sepoate vorbi despre o "bulă" - "potenţialul nu a fost încăatins".

În anii de dinaintea crizei mirajulcâştigurilor fabuloase cu efort minim de pe piaţa imobiliară îicontaminase şi pe clienţii de private banking ai băncilor, careajunseseră să dea acestui sector o pondere consistentă înportofoliile de investiţii personale.

Căderea acestei pieţe a antrenat unflux invers, banii fiind mutaţi din plasamente imobiliare în activecu grad cât mai mare de lichiditate, după un model comportamentalspecific perioadelor de criză.

După o perioadă în care piaţa dereal estate a îngheţat şi cumpărătorii au tot aşteptat scăderi depreţuri mai mari şi mai mari, bancherii sesizează o anumitădezmorţire, iar clienţii de private banking se arată prezenţi peacest front într-o mişcare dătătoare de ceva optimism pe o piaţăbancară altminteri încă deprimată per ansamblu.

Şef nou la divizia private bankinga UniCredit

Anca Eremia, 30 de ani, care înultimul an a fost responsabilă cu vânzările de private banking aleUniCredit, aşteaptă aprobarea BNR pentru a prelua poziţia dedirector de private banking. Ea a fost desemnată pentru acest postdin aprilie, când Octavia Cutuş a plecat la rivalii de la ING dupănumai un an de activitate în banca italienilor.

Reţeta noului şef merge pefilosofia standard a acestei game de servicii bancare: "relaţii petermen lung, consolidate cu încredere, discreţie şiprofesionalism".

Echipa de private banking aUniCredit include în prezent 15 oameni. Pe lângă Bucureşti, undebanca are o sucursală dedicată într-o zonă centrală, sunt acoperitecu consilieri de investiţii alte cinci oraşe mari: Braşov,Constanţa, Cluj- Napoca, Timişoara şi Iaşi.

Până la jumătatea anului urmează săintre integral în funcţiune aplicaţia online care le permiteclienţilor să-şi vizualizeze portofoliul la zi, pe lângă simulărilede randamente potenţiale şi analize pe baza raportuluirisc/randament.

BCR tentează clienţii de privatebanking cu blazonul austriecilor de laErste

BCR, cea mai mare bancă de pepiaţă, se pregăteşte să-şi relanseze oficial noua ofertă pentruclienţii cu averi mari, sub brandul Erste PrivateBanking.

După aproape un an de pregătiri,asimilare a standardelor austriece, întărire a echipei cu oamenidin piaţa de capital sau cu experienţă în trezorerie şi un sediunou dedicat în zona Aviatorilor-Primăverii, BCR iese la vânătoarede clienţi cu active lichide de peste 200.000 deeuro.

Un cârlig "important" folositpentru clientela de acest tip îl reprezintă plasamentele în aur,inclusiv fizic, sub formă de lingouri sau monede aduse din Austria.Evaluările Erste susţin că încă nu se poate vorbi despre un"bubble" pe preţul aurului, recomandându-l la investiţii ca pe oaltă valută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO