Opinii

Nu va speriati, a luat un pic locomotiva foc, dar ne continuam cursa

23.04.2010, 00:00 35

"Imediat dupa aparitia primelor scantei la unul dintre motoare,li s-a explicat celor 300 de calatori aflati in tren sa nu intre inpanica, avand in vedere ca incendiul nu era de proportii. Cadovada, trenul si-a reluat circulatia cu aceeasi locomotiva (careluase foc - n.red.), dupa ce mecanicul, unul cu experienta, areusit sa stinga la timp incendiul." Asa a a spus ieri CostelPuflea, seful Biroului Vaslui al Politiei Transporturi Feroviare,conform Mediafax.

A mai luat ieri foc un tren, undeva in Romania. Nimic nou. Camin fiecare zi este un astfel de incident pe calea ferata. Noutateaeste ca mecanicii de locomotiva au ajuns atat de experimentati inlupta cu focul incat il pot stinge din mers. "Nu va speriati, aluat un pic locomotiva foc, dar ne continuam cursa." Suntem intr-unfilm cu Chaplin? Nu, asta este realitatea romaneasca a anului 2010.Cine are curiozitatea sa priveasca in vitrinele Garii de Nord, undeeste expus un Mers al Trenurilor din 1908, va observa ca timpii decalatorie sunt aceiasi ca aceia de acum 100 de ani.

Atata poate aceasta tara, ni se explica. Nu sunt bani, ne spunministrii.

Le vezi fetele rotofeie si multumite, iti explica doct: "Nu avembani, si noi am vrea sa investim in infrastructura, sa avem scoli,spitale, sosele, dar ce sa facem daca nu sunt bani", spuneministrul transporturilor Radu Berceanu. Asa spunea si acum patruani, cand detinea acelasi portofoliu.

Daca insa consulti statisticile, reiese ca in 2010Transporturile au de la buget 2,5 mld. euro, iar in 2005 aveau 1mld. euro. In total, din 2005 incoace, Transporturile au avut ladispozitie 10 mld. euro. 10 mld. euro pentru ce? Pentru trainingulmecanicilor de locomotiva ca sa stinga focul la locomotive directin mersul trenului? Ca altceva nu se vede nici in sosele, nici lacalea ferata.

Unul din cei mai cunoscuti economisti ai Romaniei a avertizatieri: Cea mai grava problema sunt numirile in functii publice pecriterii politice. Nu este destul ca vin ministri care nu au niciun fel de competenta in sectorul de care raspund, cu studiiuniversitare platite la facultati particulare - cum este cazuljuristei Elenei Udrea la Constructii de Locuinte sau a lui GabrielSandu la Comunicatii. Schemele se umplu pana la refuz de oameni decasa ai partidelor. Ultimele date arata ca in 2009, anu lrestructurarii, numarul de functionari din administratie a crescutcu 26.000.

"Nu va speriati, a luat un pic locomotiva foc, dar ne continuamcursa." "Nu va speriati, am cheltuit anul trecut 100 de milioane deeuro la Ministerul Turismului, nu stim pe ce, dar i-am cheltuit.""Nu va speriati, am mai angajat 30.000 de functionari in 2009, candam spus ca dam afara. A mai crescut un pic deficitul bugetar." "Nuva speriati, 40.000 de nou-nascuti au iesit din spital nevaccinati,dar daca stau in casa pana fac un an, nu este nicio problema."

La fiecare nou guvern, ies parca dintr-o palarie ministri pentrucare salariul de 1.500 de euro pe luna reprezinta poate doar baniide benzina, cum a fost cazul lui Ionut Bazac, fost ministru alsanatatii anul trecut, proprietarul firmei care aduce masinileFerrari in Romania. De ce nu merg acesti oameni ca Adriean Videanusau Ionut Bazac, fost ministru al sanatatii, milionari in euro, sase ocupe de afacerile lor si sa lase oameni care traiesc dinfunctia publica sa se ocupe de treburile publice?

In cateva zile se incheie o treime din anul 2009. Patru luni incare s-au tot vandut povesti cu restructurari, cu programe derelansare si cu proiecte de modernizare. Cand te uiti insa inbugete sau in statistici, deriva continua. Trenul a luat foc, darmecanicul striga: Stingem incendiul! Stati linistiti! Avem un plande relansare!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO