Premium

Salutul regal

Salutul regal
29.04.2010, 14:59 105

Lumea luxului este faimoasa pentru ape titul nemasurat pen trueditii speciale si pare sa transforme chiar si cel mai miceveniment in motiv perfect pentru (inca) un produs in serielimitata. Unele raman editii limitate, altele, care si-au doveditpotentialul comercial, intra in linia normala.

Royal Salute este unul dintre bran durile care si-au inceputaventura ca editie speciala, iar in timp si-au castigatpopularitatea. Dintre cele cateva zeci de produse create pen truincoronarea re ginei Elisabeta a II-a Marii Britanii in 1953, afost printre putinele care au rezistat pe piata pana in zilelenoastre.

Chivas Brothers, distileria care produce Royal Salute si careface parte din grupul Pernod Ricard, era deja furnizorul caseiregale si a primit propunerea sa realizeze un whisky special, demnde un asemenea eveniment. Ideea amestecului a pornit chiar de lasimbolurile regalitatii - Royal Salute este un amestec de scotchwhisky, invechit minimum 21 de ani, pentru ca 21 de focuri de tuneste maximul de respect pe care il poti acorda unui monarh. A fostprodus in trei culori, rosu, albastru si verde, care au fost alesepentru ca reprezinta pietrele pretioase din coroana reginei.

Iar ambasadorul brandului, Torquhil Ian Campbell, este singurulduce care lucreaza in industrie si calatoreste prin lume pentrupromovarea brandului premium Royal Salute. Al 13-lea duce de Argylldetine 29 de titluri nobiliare, printre care cel de MaestruEreditar al Casei Regale Scotiene. Prin acest titlu, esteresponsabil de interesele domestice ale monarhului Scotiei si i sesolicita prezenta la toate ceremoniile atunci cand Regina se aflala Palatul Regal Holyrood din Edinburgh.

Ducele de Argyll spune ca Royal Salute este considerat un fel destatus simbol, ca un ceas Rolex sau Jaeger-LeCoultre. "Are maresucces in America, in Asia Pacific, pentru ca este o sticla usor derecunoscut, toata lumea stie ce ai pe masa."

Torquhil Ian Campbell reprezinta o industrie care pentru Scotiaeste afacere nationala si exportul numarul unu. Conform ScotchWhisky Association, in primele noua luni ale lui 2009 Scotia aexportat 807 milioane de sticle de whisky, cu 1,5% mai mult decatanul trecut. Ca valoare a scazut cu 3,5% comparativ cu anul record2008, la 2,11 miliarde de lire sterline.

Pasiunea pentru whisky a scotienilor a dat nastere si la maimulte cluburi sau societati exclusiviste, unde pasionatii sau ceicare lucreaza in industrie se intalnesc si dezbat pe teme dedicate.Torquhil Ian Campbell este patron al Detinatorilor Quaich, osocietate exclusivista unde accesul se face pe baza deinvitatie.

"Este un club care a fost format in anii '80 de reprezentanti aidomeniului si de un grup de nobili scotieni care isi doreau sapromoveze si sa premieze pe cei care au contribuit la promovareawhisky-ului in lume. In prezent exista 1.700 de membri dintre caretrei romani si ne intalnim de doua ori pe an in Scotia." Printremembrii celebri se numara Printul Charles.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO