Prima pagina

Dupa afaceri Premium: Pantofi efeminati pentru barbati adevarati

13.06.2008, 08:31 64

La sfarsitul anului trecut, Manolo Blahnik sia lansat colectia de pantofi barbatesti pentru sezonul de primavaravara 2008, prima de acest gen din ultimii sapte ani. Creatorul faimos pentru tocurile stiletto si materialele pretioase cu care a incaltat personajele serialului Sex and the City, "regele spaniol al pantofilor", Blahnik a starnit o adevarata furtuna in lumea modei pentru barbati atunci cand, in toamna lui 2007, a adus pe podium incaltarile barbatesti in nuante de bleu, rosu si verde, un melanj de pantof clasic tip Oxford si... sanda.
Controversele nu au intarziat sa apara. Unii critici au apreciat colectia ca fiind "groaznica", "generatoare de cosmaruri" sau, din contra, "geniala" si "inovatoare".
Cert este ca nu a ramas neobservata. Iar sandalele clasice cu accente feminine au devenit, intre timp, sursa de inspiratie a multor altor designeri de gen. "Sunt doar cateva sandale simple din materiale frumoase, cateva modele clasice, dar cu un plus de originalitate. Pur si simplu cred ca era timpul sa aduc ceva culoare in garderoba masculina", explica Manolo Blahnik.
Recent, in Vogue au aparut trei dintre piesele semnate de designer: un pantof suedez de golf rosu, o sanda bleu decupata in fata si in spate (modelul Afiyet) si o sanda cu imprimeu de leopard numita Bir.
Cea mai "cuminte" componenta a colectiei este sandaua Cok de culoare cafenie, cu barete din piele de crocodil. Iar piesa principala este Meze, un pantof de golf Oxford in doua tonuri care se potriveste foarte bine unei tinute business.
Un reportaj al ABC News - "Manolo Blahniks Probably Aren't for Most Men" - a ridicat multe semne de intrebare asupra modului in care sa transformat moda pentru barbati in ultimii ani.
"Intro societate in care camasile office de culoare roz si parul coafat cu ceara sunt acceptate de foarte putin timp, intro lume in care inca se mai confunda metrosexualul cu homosexualul, pantofii decupati bleu pentru barbati nu au prea multe sanse", explica cei de la ABC.
Si totusi, aceasta tendinta a incaltarilor masculine ceva mai extravagante, usor efeminate chiar, in nuante pastelate sau culori vii, in linii si din materiale originale, castiga teren in strainatate. Se vorbeste chiar si de influenta turceasca in acest domeniu aplicatii de paiete, pietre semipretioase, panza pictata.
Daca in America barbatii au fost destul de reticenti la noul val de colectii de pantofi, in Romania lucrurile sunt si mai conservatoare de atat. Moda incaltarilor masculine se rezuma aici la clasicii pantofi office negri, maro sau gri.
Exista si extravagante, e adevarat, dar acestea sunt inca tratate cu indiferenta sau sprancene arcuite a mirare. Pentru vara lui 2008, aveti de unde alege in Bucuresti.
Pentru ca sau deschis multe magazine multibrand cu labeluri de elita mondiala, optiunile incep sa fie destul de generoase. Nu mai este nevoie de o calatorie pana la Milano, Paris sau Londra pentru o pereche de Church's, Yves Saint Laurent sau Roberto Cavalli.
La parterul magazinului Unirea, se afla de cativa ani Exquisit, magazinul care vinde incaltari Marc Jacobs, Roberto Cavalli, Fratelli Rossetti, Sergio Rossi, StefanoBi, Giusseppe Zanotti, Givenchy etc.
Multe femei cu bungust sustin ca judeca barbatii dupa pantofii pe care ii poarta. Chiar daca nu recunosc, oamenii de afaceri fac si ei acelasi lucru cu partenerii/concurentii de afaceri. Incaltarile au intrat in istorie ca un semn al distinctiei si luxului, iar piesele deosebite, lucrate manual, sunt cele mai pretioase. La Exquisit exista cel putin un brand reprezentativ pentru acest target. Pantofii Church's sunt clasici. Tendintele sunt depasite in acest caz de traditie. Schimbarile de la sezon la sezon sunt uneori doar la nivel de cusaturi sau materiale. Dar tocmai acest lucru atrage si mai mult clientela masculina stabilitatea. Anul acesta, la Church's se poate observa o colectie cu piese din mai multe tipuri de piele tratate fiecare cu ceara, in nuante mate sau lacuite de negru si maro.
Pentru amatorii de sport sau casual, optiunile sunt mai variate, in sensul ca aici se pot observa cel mai bine schimbarile de trend de la un sezon la altul. Un exemplu bun ar fi pantofii sport de la Sergio Rossi, care in vara lui 2008 se remarca prin materiale inedite cum este pielea de piton vopsita in diverse nuante.
La Exquisit exista varianta alba si costa aproximativ 1.500 de lei. O noutate la capitolul incaltari sportcasual sau smartcasual este folosirea combinatiilor de piele intoarsa, piele mata si piele lacuita sau pielea lacuita usor incretita. Si culorile sunt ceva mai indraznete.
La Sergio Rossi se poarta pielea intoarsa bleumarin, in timp ce la Givenchy designerii sau jucat cu texturile materialelor si au creat diverse efecte. Concluzia: in mod cert pielea lacuita nu mai reprezinta exclusiv stilul elegant, ci migreaza cu succes catre toate celelalte genuri, ajungand sa fie un "must" chiar si pentru pantofii sport.
Si la Bally, magazinul deschis de numai cateva luni pe Nicolae Balcescu, modelele sunt destul de clasice. Ies din tipare numai piesele casual, de zi, in tonuri de perle sau in nuanta nisipului.
Pentru acestea sa renuntat la sireturi (o tendinta mondiala) si se folosesc texturi cat mai usoare pantoful sport crem din piele intoarsa cu gaurele. Tot din colectia 2008 fac parte si sandalele romane din piele de crocodil de diferite culori (gri, negre, bej), dar si clasicii pantofi stil Oxford, cu cusatura sau broderie in fata, din piele lacuita sau mata.
La Victoria 46, barbatii au de ales intre Roberto Cavalli, Paul Smith, Yves SaintLaurent. La YSL modelele variaza intre clasic si un clasic ingenios. In sensul ca fie pantofii sunt pe calapodul Oxford, in culorile mai sus mentionate, fie sunt din piele acoperita de o panza pictata, fara sireturi.
Cea mai extravaganta piesa din magazin este o gheata Roberto Cavalli dintro impletitura de piele cafenie mata cu piele intoarsa de aceeasi culoare si cu un design destul de efeminat, caracteristic, se pare, designerului. In plus, gheata are si un toc ? la anii ?60 ca noutate. Perechea costa aproximativ 5.000 de lei.
La The Place concept store, tendintele in materie de incaltaminte pentru barbati sunt reprezentate de "o selectie atenta din brandurile Bottega Veneta, Santoni si Sergio Rossi, iar din luna iulie se vor adauga la acestea si brandurile Gianni Barbato si Marni", spune Andreea Latu, marketing manager The Place concept store.
In ceea ce priveste linia colectiilor noi, pentru vara 2008 "tocurile sunt foarte joase si talpile foarte subtiri, varfurile sunt rotunjite si nu atat de turtite ca pana acum (au disparut cele ascutite ori cu forma patrata, geometrica). Culorile masculine raman cele clasice (negru, gri, alb, bej, maro), dar modelele sport au uneori accente in culori stralucitoare (oranj, albastru cobalt, verde fosforescent, galben).
Ca materiale pentru incaltamintea de barbati se poarta pielea lacuita (foarte lucioasa), pielea perforata, velurul (pielea intoarsa) si combinatiile de pielematerial textil cu aspect econatural", completeaza Latu.
Cei mai cautati sunt pantofii Bottega Veneta, un brand aparent simplu, fara logouri, dar foarte exclusivist si sofisticat, pentru cunoscatorii care nu vor sa li se lafaie eticheta pe pantof. Preturile variaza intre 150 si 300 de euro (pentru flipflops si sandale), 300 si 450 de euro pentru pantofii casual, respectiv 400 - 650 de euro pentru pantofii business si de seara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO