Prima pagina

Dupa chioscuri, Basescu ataca publicitatea stradala

31.10.2000, 00:00 48



In scandalurile legate de publicitatea exterioara in Bucuresti au aparut tot mai multi fosti primari, precum George Padure (sectorul 1), Viorel Lis si, mai nou, primarul general Traian Basescu. El a anuntat ieri ca va demola toate panourile amplasate ilegal pe domeniul public si ca va organiza o noua licitatie pentru publicitatea exterioara.

Publicitatea exterioara ilegala a devenit suparatorare pentru primarul general Traian Basescu, acesta anuntand ieri ca va organiza o noua licitatie privind publicitatea stradala si ca a cerut inca de saptamana trecuta demontarea panourilor amplasate ilegal pe domeniul public.

Daca statiile de metrou (in administrarea Ministerului Transporturilor) au fost impanzite de reclame electorale, potrivit primarului Basescu, municipalitatea a demontat sambata trecuta 31 de panouri electorale, opt panouri comerciale si noua luminoase. Actiunea primariei a inceput in zona ultracentrala si de nord a orasului, in ariile cele mai cautate de firmele specializate.

Basescu spune ca partidele politice, aflate in campanie electorala, nu platesc nici un leu pentru panourile amplasate ilegal in Capitala, iar fruntase sunt ApR si PNL, care lipesc afise pe stalpi si chiar pe pomi.

Paul Pacuraru, vicepresedinte al PNL, il contrazice pe Basescu, afirmand ca partidul sau lucreaza cu Euromedia Group, care are autorizatii pentru toate panourile de publicitate exterioara si nu a avut nici un panou demontat de oamenii primarului, fapt confirmat de firma de publicitate.

Referitor la afise, Pacuraru i-a sugerat primarului PD sa inceapa mai intai cu propriile afise lipite ilegal in campania din primavara si cu cele ale Partidului Democrat.

Basescu spune ca va permite afisajul numai in locurile autorizate, pentru ca "se enerveaza cand se zgaiesc la el candidatii de la alegerile locale".

Emanuel Papagheorghiu, unul dintre oamenii specializati in publicitate exterioara, spune ca in prezent municipalitatea nu poate elibera autorizatii de amplasare de panouri, desi, in campanie electorala, aceasta ar aduce foarte multe venituri bugetului local. Imposibilitatea de a emite autorizatii este unul dintre efectele unei dispozitii a primarului Basescu, care le-a interzis directorilor si sefilor de departamente din primarie, iclusiv de la Directia de publicitate, sa mai aiba functii de conducere, deci ei nu mai pot semna nici un document. "Apoi, orice masura capata conotatii politice, intrucat outdoorul are rolul sau sau in comunicare si in a impresiona publicul", mai spune Papagheorghiu. El considera aberanta decizia de cere autorizatie de constructie pentru o caseta pusa pe un stalp sau in fata firmei.

Potrivit unor surse din Asociatia firmelor de publicitate exterioara (APER), primaria Bucurestilor incaseaza mai putin decat cea a Clujului din taxele de publicitate exterioara si numai 30-40% din panourile existente in Capitala sunt amplasate legal. Adrian Draghici, membru al APER, spune ca "motivul este regulamentul bolnav al publicitatii exterioare in Bucuresti". Draghici spune ca Primaria Capitalei intarzie adesea mai mult de 30 de zile emiterea unei autorizatii, timp in care unele firme care actioneaza ilegal si nu platesc chirie ii pot oferi aceluiasi client spatiul publicitar de care are nevoie. Lipsa de strategie, regulamentul creat de arhitecti si de specialisti in circulatie si baza economica de la care s-a pornit, toate acestea genereaza haosul in domeniul publicitatii din Bucuresti, spun specialistii. Astfel, exista la Primarie dosare mai vechi de doi ani, care asteapta autorizarea.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO