Prima pagina

La caldura se "dilata" si vanzarile de aer conditionat

12.05.2003, 00:00 18

Caldura mare, monser. Si ce ar fi mai potrivit pe o astfel de vreme daca nu o locuinta racoroasa ! Estimata anul trecut la 50.000 - 60.000 de unitati si mai bine de 30 de mil euro, piata romaneasca de aparate de aer conditionat ar putea depasi in acest an 80.000-90.000 de unitati. Vremea, ratele si scaderea preturilor sunt principalele argumente invocate de jucatori.
"Valoric, cresterea pietei nu va fi la fel de mare. Cauza  o reprezinta preturile mai agresive fata de anul trecut, si faptul ca au crescut in principal intrarile de gama" crede Marius Ghenea, directorul general al retelei de magazine Flanco.
Anul acesta produsele chinezesti no-name, care detin aproape jumatate din vanzarile de aparate de aer conditionat, sunt cu pana la 15-20% mai ieftine decat anul trecut, dupa ce producatorii din China au avut probleme cu comenzile si au fost nevoiti sa reduca puternic preturile.
"Efectul va fi benefic, pentru piata intrucat va contribui la generalizarea perceptiei ca aparatele de aer conditionat sunt produse de larg consum, accesibile marelui public. In acelasi timp, scaderea preturilor la produsele asiatice va aduce si producatorii de brand la o intelegere mai nuantata a politicii de creare a pretului, astfel incat nu numai produsele no-name, dar chiar si cele de marca, vor deveni mai accesibile publicului' adauga Ghenea.
Parerea este sustinuta si de ceilalti jucatori in domeniu.
"In ultima perioada s-a inregistrat si o crestere a calitatii no-name chinezesti, mai ales ca majoritatea producatorilor din domeniu produc in China" crede Dan Ostahie, directorul general al retelei Altex.
Potrivit acestuia, in acest s-au inregistrat vanzari mai mari la toata gama de electrocasnice, un rol important avandu-l sistemele de rate.
"Cu cat vremea va fi mai calduroasa cu atat vanzarile vor creste" adauga Ostahie.
Conditiile meteorologice sunt invocate si de reprezentantii producatorilor de astfel de echipamente.
"Se pare ca aceasta vara va avea un grad de confort termic scazut, poate chiar mai scazut decat anul trecut, ceea ce inseamna ca cererea pentru aer conditionat ar putea creste" crede Anca Rosu, director de marketing la Daewoo Electronics.
Reprezentantul Flanco sustine insa ca echipamentele de aer conditionat nu sunt produse de impuls. "Canicula este mai mult un "concentrator" de vanzari, si mai putin un "generator" de vanzari.
Cumparatorii din Romania stiu oricum ca, indiferent daca maine e frig sau ploua, tot vor trece prin perioade calduroase si caniculare, atat acum in primavara cat si in continuare la vara si chiar spre toamna" adauga Ghenea.
Oricum ar fi vremea, cred actorii din piata, jocurile vor fi facute ca si anul trecut de producatorii asiatici. Pe langa no-name-urile chinezesti, o prezenta puternica in piata o vor avea marcile coreene, precum LG, Daewoo sau Samsung.
"Anul acesta piata va fi divizata intre aceiasi jucatori ai anului trecut. In general marcile traditionale de electrocasnice nu vor avea un cuvant important de spus in configurarea pietei" conchide Ostahie. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO