Marile companii de pe piaţa locală încep să-şi înscrie angajaţii la cursuri pentru certificarea internaţională în vânzări dezvoltată de Institutul de vânzări şi marketing management (ISMM), care a fost adusă recent pe piaţa locală. În pregătirea pentru această calificare vor intra angajaţi ai Actavis, Garanti Bank, ING Asigurări de Viaţă România, Lafarge, Mazars, Rompetrol şi Servier Pharma.
"Primele industrii care şi-au arătat interesul către pregătirea riguroasă a oamenilor de vânzări sunt: bancar, asigurări, farmaceutic, telecomunicaţii, energie şi petrol, tutun, FMCG, construcţii şi consultanţă", a spus Mădălina Pascu, director general al Salestrust, compania care adus această calificare în România.
ISMM pregăteşte şi certifică peste 50 de competenţe în activitatea de vânzare.
Programul constă în şase niveluri de pregătire, cursanţii putând accesa nivelul 1 doar dacă au finalizat un program universitar, indiferent de domeniul în care au dobândit diploma. În funcţie de numărul de ani de experienţă practică în vânzări, ei pot accesa niveluri avansate de pregătire şi chiar direct nivelul 5 de pregătire în măsura în care deţin patru ani de experienţă în management de vânzări
Calificarea în vânzări poate dura între doi şi trei ani dacă pregătirea se începe de la primul nivel. În această perioadă se obţin cunoştinţe de vânzări, marketing, leadership, finanţe, business management, strategie şi alte domenii.
Pregătirea pentru calificare, ce implică toate cele şase niveluri de pregătire, costă circa 16.000 de euro. Această calificare internaţională pentru vânzări, care a apărut în Marea Britanie, oferă recunoaştere în peste 150 de ţări.
Salariul fix al unui om de vânzări în România variază între 500 şi 4.500 de euro, însă în funcţie de performanţă, se poate schimba această sumă, potrivit Mădălinei Pascu.
Tot mai multe firme încep să aducă în ţară calificări profesionale destinate angajaţilor din corporaţii, în special cele destinate angajaţilor care se pot perfecţiona în domenii de creştere a veniturilor sau de reducere de costuri. Printre aceste calificări se numără ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), care oferă o specializare profundă în contabilitate financiară, sau CIMA (Chartered Institute of Management Accounting), care oferă posibilitatea analizării unei situaţii financiare şi luarea unei decizii pe baza acelei analize.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels