Profesii

Algoritmul comunicarii eficiente in cadrul organizatiilor

09.07.2007, 17:30 93

Felul in care managerii discuta cu angajatii lor este crucial pentru felul in care se desfasoara comunicarea in companie, dar si pentru bunul mers al businessului. "Trebuie sa acordam o importanta deosebita alegerii cuvintelor atunci cand formulam intrebari si sa apelam direct la sursa primara pentru ca in acest fel nu pierdem informatii utile pe parcurs", este de parere Ciprian Taraca, trainer la Kepner & Tregoe Romania, firma care ofera servicii de consultanta si instruire. O intrebare bine pusa ne economiseste timpul si ne garanteaza raspunsuri mai exacte. Astfel, pe langa intrebarile pe care managerii le pun zilnic angajatilor sau clientilor, exista si cazul unui call-center unde operatorul trebuie sa stie sa-si foloseasca in mod corect timpul. "Daca lucrezi la un call-center si nu reusesti sa epuizezi eficient toate intrebarile pentru a-ti da seama care e problema clientului tau, atunci va trebui sa-l trimiti pe acesta catre un alt operator, iar transferul presupune costuri si pierdere de timp", spune Taraca, adaugand ca este nevoie de o abordare sistematica in comunicare, care sa aiba la baza un algoritm. De asemenea, la fel se intampla intr-o banca atunci cand trebuie scurtat circuitul hartiilor necesare acordarii unui credit, ceea ce, din nou, economiseste bani si timp. O alta problema cu care se confrunta adesea companiile este faptul ca nu se gandesc intotdeauna cum vor gestiona o crestere neprevazuta a numarului de clienti si din aceasta cauza uneori risca sa ii piarda pe acestia. In momentul in care ai mai multi clienti fara a avea un plan alternativ de actiune, risti sa pierzi avantajul competitiv pe care il aveai fata de celelalte companii. "De obicei managerii nu se gandesc in avans la ce vor face intr-o asemenea situatie. Prefera sa lase totul la voia intamplarii, dar exista cazuri in care ei rateaza o astfel de oportunitate tocmai pentru ca nu au un plan B", explica trainerul Kepner & Tregoe. "Consultantul trebuie sa vina si sa urmareasca pas cu pas clientul. El ii da managerului undita, nu si pestele", spune Taraca. Kepner Tregoe ofera consultanta in afaceri in cadrul zonei de productie pentru industria grea, zona de FMCG, IT si in domeniul financiar-bancar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO