Profesii

Cât de mult contează să zâmbeşti şi să spui „Mulţumesc!” dacă vrei să te angajezi pe o funcţie de management?

Cât de mult contează să zâmbeşti şi să spui...

Autor: Adelina Mihai

24.12.2012, 00:06 1694

Mai bine de trei sferturi (84%) dintre angajatorii care caută candidaţi pentru poziţii de management se uită la persoanele care au abilităţile interpersonale bine dezvoltate, arată cercetările realizate de specialiştii în resurse umane. Astfel, managerii care ştiu cum să facă membrii echipelor să colaboreze mai bine, au abilitatea de a formula întrebările care să ducă la soluţionarea problemelor, cei care au o atitudine pozitivă şi zâmbesc sau ştiu să spună "Mulţumesc!" vor fi preferaţi la recrutare celor care nu au astfel de abilităţi.

"Un studiu realizat de Hogan şi Brinkmeyer, care a constat în analizarea conţinutului anunţurilor de angajare din fiecare regiune demografică a SUA timp şase luni, a relevat următoarele date: abilităţile interpersonale au fost considerate esenţiale pentru 71% din locurile de muncă care presupun contactul cu clienţii, pentru 83% din locurile de muncă ce implică interacţiuni de subordonare, pentru 84% din locurile de muncă manageriale şi pentru 78% din locurile de muncă care necesită interacţiuni între colegi pe acelaşi nivel ierarhic. În mod evident, din punctul de vedere al angajatorilor, singura caracteristică cu impact major în procesul de selecţie este dată de abilităţile interpersonale", explică Mădălina Bălan, Managing Partner în cadrul companiei de consultanţă în HR HART Consulting.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO