Profesii

Ce impact are asupra businessului unei companii numirea femeilor executiv

Ce impact are asupra businessului unei companii numirea femeilor executiv
16.08.2009, 16:09 23

Femeile executiv care fac parte din boardul de conducere considera ca, in general, sunt evaluate dupa crietrii mult mai ridicate decat omologii lor barbati si de aceea au inceput sa-i "vaneze" pe executvii de top, potrivit lui Daniel Ferreira, reprezentantul departamentului de management al scolii de business London School Economics (LSE).

"Rolul principal al angajatilor din conducere are doua valente: sa sfatuiasca si sa monitorizeze. Se pare ca in companiile in care profilul angajatilor din conducere a fost schimbat pentru ca femeile sa aiba o reprezentativitate mai mare, noile angajate din management ii monitorizeaza excesiv pe executivii de top. Totodata, este foarte probabil ca aceste femei sa ajute compania sa scape de angajatii aflati pe pozitia de CEO care nu sunt performanti", spune Ferreira.

El a mai spus ca efectul pe care il produce o astfel de atitudine ii face pe executivii de top sa se simta "vanati", ceea ce va duce, pana la urma, la pierderea increderii acestora in conducere. Un alt efect negativ este reducerea interesului de a oferi consiliere executivilor de top, ceea ce va avea ca urmare o scadere a profitului companiei.

"Informatiile noastre arata ca exista posibilitatea sa ne confruntam cu o majorare a numarului de femei care vor ocupa functii de conducere, iar astfel corelatia dintre aceasta crestere si scaderea profitabilitatii trebuie sa fie pusa pe seama cuiva", a mai spus Ferreira.

Comentariile lui vin in urma rezultatelor cercetarii realizate de acesta si profesorul Renee Adams de la University of Queensland referitoare la modul in care comportamentul angajatilor din conducere se schimba atunci cand exista mai multe femei in departament.

Cercetarea mai sugereaza ca, in companiile care au o strategie de guvernare mai putin dezvoltata, performanta financiara se imbunatateste cand conducerea este mai diversificata, iar o crestere a numarului de femei din conducere ar putea aduce beneficii acestor organizatii.

"Rezultatele studiului nu se aplica femeilor, in general, ci felului in care femeile tind sa actioneze atunci cand sunt membri in conducerea companiei, iar aceasta abordare pare sa functioneze in companiile cu o administratie slaba", a mai spus el.

Ferreira a mai precizat ca cercetarile arata o simpla corelatie intre cresterea numarului de femei din conducere si scaderea profitului, si nu o legatura cauzala. Pe de alta parte, un studiu realizat anul trecut de compania de consultanta Catalyst (cu sediul in New York) arata ca marile corporatii americane care aveau o proportie ridicata a femeilor in randul angajatilor din conducere au adus castiguri din actiuni cu 53% mai mari decat cele obtinute de companiile in care exista o reprezentativitate scazuta a femeilor in echipa de management.

Raportul, realizat pe o perioada de patru ani, a mai sugerat ca, in general, companiile care au avut cele mai multe femei in colectivul de conducere au depasit cu cel putin 66% rata castigurilor din capitalul investit si cu 42% rata veniturilor din vanzari. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO