Profesii

Clientii reprezinta cea mai mare sursa de risc pentru companii, spun executivii

06.12.2009, 23:27 46

Studiul a masurat preocuparile managerilor de top cu privire lariscurile asociate celor patru grupe de parteneri: clienti,furnizori, asiguratori si parteneri pentru externalizare, clientelafiind identificata ca fiind cel mai mare risc perceput demanagement.

Cercetarea a fost efectuata pe un esantion de peste 700 decompanii care au avut cifre de afaceri de peste 50 de milioane deeuro fiecare.

"Chiar daca vechiul continent isi revine usor, multe riscuriameninta in continuare activitatea marilor companii. Din experientanoastra in alte recesiuni, putem spune ca acum este momentul incare multe companii ezita sau iau decizii gresite care le inrautatesc situatia", explica Mark Pollard, director al Marsh IndustryPractices EMEA (Europe, Middle East si Africa).

Marsh este una dintre companiile grupului Marsh & McLennanCompanies (MMC), un grup de consultanta la nivel mondial cuaproximativ 52.000 de angajati si venituri anuale de peste 11miliarde dolari.

Pe langa riscurile legate de clienti, managerii de top dincompaniile mari europene spun ca accesul la creditare este unuldintre riscurile care ii ingrijoreaza cel mai tare, in conditiilein care se pregatesc pentru o revenire economica.

Peste 60% din managerii chestionati, care activeaza in saptesectoare economice, spun ca riscurile financiare si macroeconomicese numara si ele printre cele mai importante, creditul comercialfiind cel mai semnificativ dintre acestea.

Riscul implicat de credit comercial a fost identificat de catre31% dintre respondenti ca fiind cel mai important riscfinanciar.

Mai mult, managerii nu si-au redus bugetele alocate pentru riskmanagement in urma reorganizarilor, iar 34% din acestia cred cabugetele dedicate acestui segment sa creasca, in timp ce numai 5%estimeaza scaderi pentru fondurile alocate risk managementului incompaniile in care lucreaza.

"Chiar daca este foarte incurajator ca o treime din marilecompanii europene se gandesc sa creasca bugetele dedicatemanagementului de risc, cred ca este important ca tot mai multecompanii din Romania sa le urmeze exemplul. Acest tip de investitieaduce un avantaj competitiv indispensabil unei companii caredoreste sa gestioneze bine revenirea din criza si gandeste un plande dezvoltare pe termen lung", sustine Cristian Fugaciu, generalmanager al Marsh Romania.

De altfel, peste doua treimi (69%) din respondenti si-aurevizuit abordarea riscurilor pe fondul problemelor economice dinultima perioada.

Managementul riscului este esen tial pentru managementulcompaniei pe care o conduc, in opinia a peste 70% din participantila studiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO