Profesii

De ce se tem organizatiile de schimbare

16.06.2008, 17:47 23

Companiile reactioneaza defensiv la schimbare, intrucat exista impresia falsa ca este nevoie de multi bani si de efort sustinut pentru a schimba felul in care se fac anumite lucruri. "Nu este nevoie de foarte multi bani sau efort, ci de consecventa in alinierea eforturilor ", a spus Adrian Stanciu, managing partner al companiei de consultanta Human Synergistics Romania, in cadrul evenimentului "CEO, intre strategie si leadership", organizat de Human Synergistics si revista Cariere. Mai mult decat atat, transformarea culturala a unei organizatii este un proces continuu, despre care nu se poate spune ca se incheie intr-o anumita perioada de timp. Nu exista niciun model de organizatie care sa ramana mereu la fel. "Nu este nevoie de lucruri foarte complicate pentru a avea o organizatie sanatoasa. Noi nu le spunem clientilor sa faca ceva in plus. Schimbarea organizationala nu este un exercitiu de efort, ci mai degraba un exercitiu de aliniere", a precizat Stanciu. Human Synergistics este o companie de consultanta in resurse umane care face diagnosticare de cultura organizationala. Stanciu, care a lucrat timp de doi ani in cadrul Xerox, unde a ocupat functia de country manager si pe cea de general manager indirect partners pe Europa Centrala, coordonand reteaua de distributie din 16 tari, a mai spuns ca cel mai greu lucru in viata sa de "conducator" nu a fost sa schimbe, ci sa re-schimbe. "Trebuie sa te reinventezi mereu ca si conducator, iar daca nu o faci tu, o vor face altii". Human Synergistics International a fost formata in 1970 si este prezenta in tari ca SUA, Belgia, Finlanda, Canada, Bulgaria, Germania sau Australia. In Romania, filiala companiei americane numara patru angajati si a avut o cifra de afaceri de 350.000 de euro in 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO