Profesii

Elena Covrig, manager resurse umane al Euroins:„Vreau sa creez o imagine a departamentului de HR care nu doar incheie hartii”

Elena Covrig, manager resurse umane al Euroins:„Vreau sa creez o imagine a departamentului de HR care nu doar incheie hartii”
14.03.2010, 23:28 1834

Anul trecut, desi compania a redus din costurile cu personalul,a pastrat bonusurile si sporurile de fidelitate pentru angajati.Astfel, pentru primii trei ani petrecuti in cadrul companiei, deexemplu, angajatii primesc un spor de fidelitate de 3% la salariu.Bonusurile pot ajunge la echivalentul unui salariu brut sau deincadrare.

"Salariul mediu la nivelul companiei este de 2.500- 2.700 de leinet pe luna (595 - 640 euro), la care se adauga tichetele de masasi primele. Am taiat din costurile care puteau fi taiate anultrecut pentru ca nu vrem sa ne privim salariatii ca pe ocheltuiala, ci ca pe o valoare in companie", spune Elena Covrig, 37de ani, managerul de resurse umane al firmei de asigurariEuroins.

Anul trecut au fost facute si cateva disponibilizari punctuale,mai ales pe pozitii de executie. "Am inghetat salariile si cred caacelasi lucru vom face si in prima parte a acestui an. Am renuntatla prima de Craciun pentru ca la momentul decembrie 2009 era uncost mult prea mare pentru companie".

Anul acesta, Euroins, parte a grupului bulgar Eurohold, va maideschide doua sucursale, una in Bucuresti si una in Ploiesti, darare in plan si noi deschideri in franciza. In prezent, compania are82 de agentii si 92 de francize pe piata locala. Din lunaseptembrie pana la finele lui 2009, compania a facut aproximativ 60de noi angajari, mai ales pentru linia de vanzari.

"Nu vor intarzia sa apara si francize anul acesta, pentru casistemul este foarte bine pus la punct in companie si lucram cu maimulti brokeri".

Directorul de HR al Euroins spera ca in viitor sa se reajustezepolitica de salarizare a companiei, pentru a aduce mai multebeneficii pentru angajati fata de ceilalti competitori de pepiata.

"2010 nu va fi un an bun pentru piata asigurarilor si nu neasteptam la cresteri extraordinare, dar ne dorim sa ne mentinem peo pozitie reala si consistenta pe piata."

Anul acesta, compania nu a renuntat la trainiguri, urmand caangajatii din echipa de vanzari si cei din departamentul de daunesa urmeze programe de formare specializate.

"Vom face in continuare traininguri, dupa stabilirea bugetului,care a fost anul trecut de aproximativ 5% din bugetul total pentruresurse umane. Niciodata n-am avut bugete de training foarte mari,dar speram ca in viitor sa se majoreze. E clar ca cine investesteacum in training are de castigat".

Tot anul trecut, compania a organizat o conferinta in domeniulvanzarilor in Italia, la care au participat peste 50 deangajati.

"Am avut si cursuri de limba engleza de afaceri atat pentrusalariatii din middle management, cat si pentru cei dinexecutie".

Mai mult accent pe integrarea noilorangajati

Recrutarea angajatilor se face din Bucuresti, de la sediulcentral, iar compania foloseste in special site-urile de recrutarepentru angajarile de pe pozitiile de enty-level. Pentru pozitii maispecializate, din middle sau top management, compania apeleaza lafirmele de executive search.

Atat Alin Bucsa, care ocupa pozitia de director general alEuroins de anul trecut, cat si Dan Bold, directorul executiv, aufost recrutati prin agentii de executive search.

Una din politicile de resurse umane din acest an vizeazaschimbarea perioadei de "induction" a angajatilor de pe pozitiilede entry-level, pentru ca, in general, dureaza destul de putin.

"Am creat materiale de prezentare si de informare desprecompanie pentru noii angajati pentru ca dorim sa degrevam putinsentimentul de teama. Oamenii care vin in companie au anumiteasteptari si temeri si trebuie sa le acordam mai multa atentie.Desi majoritatea pleaca in teritoriu dupa angajare, vreau sa creezo imagine a departamentului de HR care nu doar incheie hartii, cieste un partener atat pentru management, cat si pentru oameni."

Pentru acest an, fluctuatia de personal estimata este cuprinsaintre 5 si 8%, intrucat o scadere a numarului de plecari voluntares-a observat inca de anul trecut.

"Au existat momente in care oamenii s-au gandit de doua oriinainte sa faca un pas in cariera. Primim foarte multe CV-uri,chiar daca nu avem multe aplicatii deschise - sunt aplicatiispontane, le luam in considerare pe fiecare si cream o baza de datepe care o folosim de fiecare data cand facem angajari." In prezent,compania are pozitii dechise pentru agenti de vanzari, precum sipentru functia de inspector de asigurari in Ploiesti siBucuresti.

Comportamentul angajatilor s-a schimbat anul trecut, ei audevenit mai circumspecti si au reactionat la ceea ce au vazut ca seintampla in piata.

"In general, acum se vad extremele. Oameni care pana acum n-aufost vizibili au devenit brusc foarte vizibili. Categoric anultrecut s-a facut un salt de imagine, de profesionalizare fata de2008."

24 de zile de concediu pe an

In contractul colectiv de munca s-a stabilit ca angajatiiEuroins sa aiba 24 de zile de concediu de odihna, si nu 21 de zile,cum este prevazut in Codul muncii.

Dupa perioadele de evaluare, se acorda si bonusurile deperformanta, in functie de rezultate. O parte din angajatii tineridin sediul central au fost ajutati, printr-o flexibilizare aprogramului, sa isi termine studiile superioare.

"Am agreat impreuna cu reprezentantii salariatilor sa lucram infiecare zi cu cate jumatate de ora in plus, pentru ca vinerea saterminam mai devreme."

Elena Covrig

  • 37 de ani
  • Septembrie 2009 - prezent: HR manager, Euroins Romania
  • Decembrie 2008 - octombrie 2009: HR Specialist, EuroinsRomania
  • Iunie 2007- decembrie 2008: HR specialist, SmartreeRomania
  • 2007- 2008: HR Admin Analyst, Accenture Services
  • 2000- 2007: inspector resurse umane, specialist resurse umane,Posta Romana, in cadrul tipografiei Fabrica de Timbre
  • 1997 - 2007: corector, Editura Economica
  • 2002- 2006: Scoala Nationala de Studii Politice siAdministrative

Euroins Romania pe scurt

  • Fosta companie Asitrans (infiintara in 1994), preluata degrupul bulgar Eurohold in 2007
  • 82 de agentii pe piata locala si 92 de francize
  • Peste 600 de angajati
  • 4.000 de agenti colaboratori
  • Aproximativ 800.000 de clienti
  • Valoarea primelor brute si subscrise din primele noua luni aleanului 2009: 51,8 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO