Profesii

Greta Chetreanu, HR Director la IIRUC Service:Am recrutat un manager de vanzari pe LinkedIn

Greta Chetreanu, HR Director la IIRUC Service:Am recrutat un manager de vanzari pe LinkedIn
04.10.2009, 23:25 934

"Anul acesta, am angajat un manager de vanzari pe care l-amrecrutat de pe LinkedIn. Este o retea de networking foarte binegandita, bine intretinuta si eficienta. Mai facem si executivesearch pentru angajatii din management, insa recrutam mai multinhouse, pentru ca avem o angajata pe care am preluat-o de la ocompanie care presta servicii de recrutare", sustine GretaChetreanu, HR Director in cadrul IIRUC Service, furnizor deservicii IT cu o retea de 60 de puncte de lucru in toata tara,fiind cea mai mare de acest tip de pe piata.

Anul trecut, IIRUC Service a fost preluata de compania austriacaRaiffeisien Informatik, iar echipa manageriala a companiei prezentede 40 de ani pe piata locala a fost schimbata in totalitate, acestafiind si momentul in care Chetreanu a venit la conducereadepartamentului de HR. Ea a ocupat timp de cativa ani functia degeneral manager in cadrul mai multor companii din domeniulserviciilor de HR sau in telecom. Ultimul venit in echipa demanagement este Adrian Gheorghe, care a fost numit in functia dedirector executiv al diviziei de servicii interne si financiare inluna mai a acestui an.

Pentru a fi angajat in cadrul IIRUC Service, un candidat trebuiesa treaca de doua filtre: un interviu cu reprezentantiidepartamentului de HR si unul cu seful direct.

"Recrutare nu inseamna numai sa gasesti un om ale caruicompetente sunt corespunzatoare postului, ci trebuie sa sepotriveasca si colectivului din care va face parte. De aceea,aplicam angajatilor chestionarele care ating dimensiuni depersonalitate, pentru ca, in functie de colectiv, urmarim cum artrebui sa fie viito rii angajati."

Recrutarile interne sunt facute de departamentul de HR, careeste structurat pe doua directii, una de dezvoltare (care se ocupade training, recrutare, compensatii si beneficii) si una de suport,responsabila cu administrarea de personal.

Minim 400 de euro net, salariul unui junior

Sistemul de salarizare din cadrul furnizorului de servicii ITfoloseste metodologia companiei de consultanta in management HayGroup, care a fost implementata in luna aprilie a acestui an.

"Un junior in IT care acum a absolvit facultatea sau e incastudent si se afla la primul loc de munca primeste un salariu minimde 400 de euro net. Marele succes al anului acesta este ca amreusit sa implementam 17 trepte de salarizare pentru fiecarefunctie."

Ca urmare a noii metodologii de salarizare, in 2008 s-au facutmajorari salariale de 10 -15%.

"Acum nu mai este nevoie ca fiecare angajat sa-l intrebe pecelalalt ce salariu are si de ce castiga mai mult sau mai putin.Fiecare stie ce salariu va putea primi anul viitor daca isi vadezvolta competentele necesare."

Angajatii iau parte la doua evaluari anuale, in care se verificadaca obiectivele setate initial au fost indeplinite si se maianalizeaza modul in care acestia au relationat cu managerii.

"Bonusurile oferite angajatilor variaza intre 20 si 50% dinvaloarea salariului. Incepand cu anul viitor, vom acorda primeincepand de la 80% din valoarea salariului, in functie deobiectivele pe care le-au indeplinit angajatii." In prezent, IIRUCService are doua pozitii deschise si intentioneaza ca in perioadaviitoare sa utilizeze cat mai mult resursele interne.

"Am facut noua restructurari in teritoriu pentru ca am vrut sacentralizam contabilitatea, pentru o eficientizare a activitatii sia productiei. Nu am dat oameni afara, ci am incercat sa-iredirectionam spre alta zona de business. De exemplu, unui contabili-am propus sa-l facem sef de magazin."

Miza pe fonduri europene pentru training

"Nu am inghetat bugetul de training, dar acest lucru nu inseamnaca nu putem sa folosim fondurile Uniunii Europene. Am depus unproiect strategic (cu o valoare cuprinsa intre 500.000 si 5 mil.euro - n.r.) pe liniile de finantare de anul trecut si acumasteptam rezultatul evaluarii."

Bugetul de training pentru anul viitor se afla inca in discutie,insa se estimeaza o valoare de pana la 300.000 de euro pentrudezvoltarea profesionala a angajatilor, bani alocati din fonduriproprii.

"Indiferent daca vom obtine finantarea europeana sau nu,angajatii nostri merg oricum la certificari, deja avem o lista de15 domenii de certificare. Avem si un centru de training laBrasov."

Proiectul depus pentru a obtine fondurile europene pentru HRvizeaza schimbarea organizationala, care include mai mult decatprograme de training. Compania a ales acest tip de proiect pentruca angajatii din IT au nevoie de certificari de la companiimultinationale, precum Microsoft sau Dell, iar pentru schemele definantare alocate numai pentru trainingul angajatilor exista olimitare: beneficiarii trebuie sa contacteze doar furnizoriispecializati de training, certificati de Ministerul Muncii si deMinisterul Educatiei.

Chetreanu a mai precizat ca in cadrul companiei nu exista ostrategie de resurse umane sau o politica de training pana lavenirea noii echipe de management. In acest an, toti angajatii dinIT (aproape 100) au fost cuprinsi in programe de instruire.

"Pentru 2010 am prevazut si traininguri de soft skills inclusivpentru personalul de back office, traininguri de limba engleza, devanzari, de contabilitate. Am gandit bugetul in asa fel incatfiecare membru al echipei sa aiba parte macar de un training, inetape."

Au furat angajati de la concurenta

O mare parte din angajatii de la filialele din provincie aulucrat anterior la Forte Company, integrator de sistemeinformatice, care a fost preluata de catre grupul germanSiemens.

"Am preluat angajati de la o companie care nu mai reprezenta unconcurrent la momentul respectiv, oameni care aveau know- how interitoriu, pe pozitii manageriale. Lucrau pe aceleasi principii siprestau acelasi tip de servicii."

Studiile superioare de specialitate in domeniu sunt necesarepentru candidatii care vor sa intre pe pozitia de ingineri de IT incompanie, insa tehnicienii pentru casele de marcat au nevoie destudii medii si de un curs de specializare pentru a fi angajati. Incadrul IIRUC Service exista doua divizii de angajati: cei carelucreaza in segmentul de service de IT (care lucreaza in echipe decate minim trei angajati la filialele din provincie) si angajatiidin retail, care se ocupa cu comercializarea si cu service-ulcaselor de marcat.

"Avem delimitate opt arii in tara, iar in fiecare exista cate unIT leader, cel care are competentele cele mai inalte si care oferasuport cand este cazul."

IIRUC Service pe scurt

  • 346 de angajati
  • Furnizor de servicii de IT, preluat anul trecut de companiaaustraica Raiffeisen Informatik
  • Bugetul de training pentru 2010: 300.000 de euro
  • Media de varsta a angajatilor din IT: 30- 31 de ani
  • Salariul mediu net oferit unui junior IT: 400 euro
  • Cifra de afaceri de 4,7 mil. euro in primele sase luni din2008
  • Peste 25.000 de clienti si 70.000 de echipamente
  • Parteneri: ANAF, VIG, Aval Raiffeisen Bank Ukraine, FlamingoComputers, Posta Romana si, la nivel international, IBM, DellXerox, Epson, AVIRA Walletex, Todos.

Cariera

  • 40 de ani
  • 2008 - prezent: HR Director, Iiruc Service
  • Ianuarie 2007 - septembrie 2008: general manager, ProfiPowerRomania
  • 2004 - 2006: director, PsihoCover
  • 2001 - 2004: general manager, Too Fast
  • 1998 - 2001: consultant, Telenor International
  • 1994 - 1998: general manager, Bel Pagette
  • 2000 - 2004: Universitatea din Bucuresti, Facultatea dePsihologie
  • 1993 - 1996: Universitatea "Spiru Haret", Facultatea deManagement Financiar

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO