Profesii

Mastercard România şi Junior Achievement România au lansat un program online de educaţie financiară, pentru profesorii din învăţământul gimnazial, scopul lui fiind promovarea educaţiei financiare în şcoli

Mastercard România şi Junior Achievement România au...

Autor: Roxana Rosu

17.10.2022, 12:03 128

Mastercard România şi Junior Achievement România au lansat un program online de educaţie financiară, pentru profesorii din învăţământul gimnazial, scopul lui fiind promovarea educaţiei financiare în şcoli şi creşterea gradului de educaţie financiară la nivel naţional.

Programul este accesibil pe platforma www.lectiadefinante.jaromania.org,fiind acreditat de Ministerul Educaţiei.

„Mulţi români nu ştiu care sunt instrumentele de plată moderne şi nu înţeleg cum funcţionează acestea, cu atât mai puţin care sunt avantajele lor. Iar nivelul scăzut de cunoştinţe este o barieră principală în adoptarea plăţilor digitale. Mai mult, nu sunt obişnuiţi să economisească, nu ştiu cum să îşi valorifice la maximum banii disponibili, să identifice riscuri sau oportunităţi, ce trebuie sau nu trebuie să facă pentru a-şi proteja veniturile. Singurul vector real de schimbare este educaţia financiară. O populaţie educată financiar este o populaţie care prosperă, care poate trăi într-un viitor mai bun, aşa cum ne dorim toţi”, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România şi Croaţia.

Prin „Lecţia de finanţe”, cei doi parteneri îşi propun să contribuie la transformarea modului în care profesorii, dar şi elevii se raportează la educaţia financiară.

Un studiu OCDE din 2020, arată că România ocupă locul 16 din 17, înregistrând printre cele mai scăzute niveluri de educaţie financiară în Europa. Există decalaje mari atât la nivel geografic, între Bucureşti şi marile oraşe şi restul ţării, cât şi la nivel de generaţii, între tinerii din Generaţia Z şi categoriile mai în vârstă.

„Ne bucurăm de parteneriatul cu Mastercard şi de oportunitatea ca prin „Lecţia de finanţe” să punem bazele unui model sustenabil pentru educaţia financiară în învăţământul gimnazial. Prin intermediul acestui demers ne dorim să asiguram cadrul pentru pregătirea profesorilor ca formatori de competenţe financiare cheie şi să punem în valoare schimbul de experienţă, lucrul colaborativ, interdisciplinar şi bazat pe metode learning by doing.” a spus Loredana Poenaru, Director de Educaţie în cadrul Junior Achievement România.

 Programul a avut o fază de pregătire în vară, la care au participat 15 profesori din 37 de judeţe. Ulterior, au fost selectaţi 105 profesori, împărţiţi în patru grupe, a câte 25 de participanţi, respectând astfel metodologia de organizare indicată de Ministerul Educaţiei.

Programul include activităţi şi instrumente dezvoltate în format hibrid, disponibile gratuit în toate cele patru etape ale proiectului, desfăşurate succesiv, în perioada octombrie 2022 - februarie 2023.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO