Profesii

Sefii ignoranti, indiferenti sau nepasatori scad din loialitatea angajatilor

Sefii ignoranti, indiferenti sau nepasatori scad din loialitatea angajatilor
09.05.2010, 23:20 435

Sondajul, realizat pe un esantion de 90.000 de angajati din 18tari, a vizat analiza unor factori-cheie care determina loialitateaangajatilor fata de locul de munca, cum ar fi: abilitatea de aparticipa la luarea de decizii, incurajarea din partea sefilorpentru gandire inovativa, disponibilitatea de a dezvolta abilitatiprin preluarea de noi responsabilitati si interesul executivilor detop fata de angajati.
O cincime din angajati (21%) sunt intr-adevar pasionati de locullor de munca si ar merge pana la extreme pentru angajatorulsau.
"Loialitatea angajatilor este esentiala pentru competitivitateafiecarei companii si a fiecarei economii in parte si de aceeatrebuie sa muncim mult mai mult pentru imbu­natatirea acestuiindicator. Ca sa facem acest lucru, trebuie sa incepem prin aadmite ca adevarata problema nu e lipsa de chef, monotonia de lalocul de munca, ci managerii cu «inima de piatra» care taie avantulangajatilor", a precizat Gary Hamel, consultant si profesor laLondon Business School, intr-un articol publicat de cotidianulamerican Wall Street Journal.
Hamel a facut o tipologie comportamentala a sefilor care scad dinloialitatea anga­jatilor si a identificat trei categorii:

Seful ignorant
S-ar putea ca managerii sa nu realizeze ca majoritatea angajatilorsunt "zombii emotionale", cel putin atunci cand sunt la munca. Fieliderii corporatiilor nu au citit prea multe studii referitoare laangajati, fie au o inteligenta emotionala atat de scazuta incatsunt incapabili sa distinga intre entuziasm si plictiseala.

Seful indiferent
Managerii stiu ca multi angajati sunt plafonati la serviciu, dareste posibil sa nu le pese de acest aspect, din doua motive: ocultura corporatista aspra i-a facut mai putin empatici sauconsidera ca loialitatea nu este importanta pentru rezultatelefinanciare ale companiei (in sensul ca ar fi dragut sa existe, darnu este un «must have» in afaceri).

Seful incompetent
S-ar putea ca managerilor sa le pese de loialitatea angajatilor,dar sa nu-si poata da seama cum sa schimbe lucrurile in bine. Panala urma, o multime de joburi sunt pur si simplu plictisitoare:angajatii din retail, angajatii din fabrici, personalul dincall-centere sau asistentii din administratie sunt angajati pentrucare este normal sa nu existe loialitate.

Studiul mai releva ca firmele care inregistreaza cele mairidicate niveluri de loialitate in randul angajatilor au rezultatefinanciare mai bune si au mai mult succes in ceea ce privesteretentia celor mai valorosi angajati decat companiile cu cel maiscazut nviel de loialitate.
De altfel, mai bine de jumatate din angajati cred ca seniormanagementul ii trateaza doar ca pe "o alta zona din companie caretrebuie condusa" sau "ca si cum angajatii n-ar conta".
Organizatia este cel mai puternic factor care influenteazaloialitatea angajatilor, insa nu exista un singur model de culturaorganizationala care sa determine performantele ridicate aleangajatilor.
Cel mai eficient ar fi ca abordarea sa se faca in functie deprioritatile strategice ale companiei, iar liderii trebuie sa-siinteleaga angajatii la fel de bine precum isi inteleg siclientii.
Concluzia? Executivii de top trebuie sa treaca la un stil deleadership mai stimulant pentru a determina angajatii sa se implicemai mult in activitati, pentru a avea si rezultate financiare maibune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO