Profesii

Studentii nu se dau in vant dupa programele de internship

12.06.2006, 00:00 18

Studentii nu sunt interesati de programele de internship in companii, in ciuda faptului ca participarea la astfel de stagii duce de cele mai multe ori la obtinerea unei slujbe, reiese din datele Junior Achievement Romania (JAR), organizatie neguvernamentala care acti-veaza in sfera programelor educationale.

"Spre deosebire de alte tari, unde tinerii doresc sa se inscrie in programele de acest gen pentru a putea scrie in CV ca au experienta de lucru, in Romania este din ce in ce mai greu sa gasim persoane dornice sa ia parte la intershipuri", a declarat Stefania E. Popp, director executiv al JAR. Ea a precizat ca acest fenomen se face simtit mai ales in Capitala, unde exista anumite standarde de viata, iar tinerii privesc aceasta modalitate de in-teractiune cu anga-jatorii ca o moda-litate de exploa-tare, prin care acestia le pot folosi munca fara a le oferi nimic in schimb.

Cu toate acestea, statisticile au aratat ca programele de practica pot fi un punct de plecare extrem de bun in cariera celor inscrisi, care in majoritatea cazurilor reusesc sa isi gaseasca posturi in companii.

Spre exemplu, potrivit reprezen-tantilor JAR, ca urmare a ultimelor patru editii ale progra-mului "Job Shadow Day", care ii face pe tineri "umbra" unui profesionist pentru o zi, 84% dintre participanti, cu varste intre 18 si 24 de ani, au reusit sa isi gaseasca un loc de munca in companiile in care au fost in practica sau in altele.

JAR a lansat recent a cincea editie a programului, care a implicat peste 2.500 de tineri studenti sau liceeni din clasa a XII-a. Acestia au avut posibilitatea sa aleaga o meserie sau un domeniu de activitate, pentru a fi selectati si trimisi sa viziteze si sa activeze pentru o zi intr-o companie sau institutie de stat corespunzatoare optiunii lor.

"Daca anul trecut, cand 65% dintre tineri isi doreau o cariera in media sau publicitate, anul acesta a existat o schimbare a optiunilor in favoarea marketingului si a altor servicii", a afirmat Popp.

Potrivit organizatorilor, companiile au ajuns sa priveasca programul ca pe o posibilitate de a scapa de povara proceselor de recrutare la un pret destul de mic - acela de a sustine financiar anumite proiecte in scolile participante.

"Companiile de servicii sau cele producatoare de bunuri de larg consum sunt extrem de interesate de acest program, pentru ca dorinta lor de a angaja repede tineri este foarte mare", a mai spus directorul executiv al JAR.

Ea a adaugat ca numarul companiilor participante s-a dublat anul acesta fata de editia trecuta, ajungand in prezent la 51.

Cresterea numarului de companii inscrise a facut ca si oferta de locuri sa fie mai variata, in conditiile in care au existat angajatori care au cerut cate 5-6 tipuri de meserii complet diferite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO