Proprietăţi

Trebuie să veniţi neapărat cu o poveste economică frumoasă

Autor: Cristi Moga

27.02.2011, 23:35 30

Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi officedin cadrul firmei de consultanţă imobiliară Colliers International,spune că România trebuie să vină cu o poveste economică frumoasăpentru a redeveni atractivă în ochii marilor investitoriimobiliari, care au uitat în ultimii doi ani de România, deşipreţurile s-au ajustat semnificativ.

"Competiţia este foarte mare acum în Ungaria sau Cehia, undesunt active toate fondurile germane. Piaţa este foarte încinsă şiîn Polonia, unde se fac tranzacţii la randamente de 6,25% - 6,5% îneuro pe an (faţă de 8%-10% în România - n.red.). Aceşti investitoriar putea să se uite şi la piaţa locală din a doua jumătate aanului, dar este foarte greu să vindem România fără o povesteeconomică bună şi o situaţie generală stabilă", apreciază BlakeHorsley, managerul departamentului de investment şi office dincadrul Colliers International.

Înainte de prăbuşirea pieţei imobiliare, o serie de giganţi searătau interesaţi de imobiliarele româneşti, precum GE Real Estate,ING Real Estate, familia Rothschild, Warburg Pincus sau o divizieimobiliară a Deutsche Bank aveau alocate pentru România sute demilioane de euro. După 2008 aceşti investitori au îngheţatinvestiţiile, iar acum o parte dintre ei au reînceput să se uitecătre Europa Centrală şi de Est, dar par a se opri deocamdată înUngaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO