Suplimente

Cresc vânzările de televizoare inteligente şi modele cu diagonale mari

Cresc vânzările de televizoare inteligente şi modele...

Autor: Ioana Nita

19.06.2016, 18:29 373

Campionatul european de fotbal este de fiecare dată unul dintre principalele motoare de creştere ale pieţei locale de televizoare, evenimentul sportiv urmând să impulsioneze şi anul acesta vânzările de televizoare, în special ale modelelor inteligente şi cu rezoluţii şi dimensiuni mai mari ale ecranelor.

Peste jumătate din livrările de televizoare din perioada campionatului Euro 2016 vor fi „smart TV-uri“, acest segment înregistrând deja un avans de 10% în primul trimestru al anului, potrivit celor mai mari jucători de pe piaţa de profil din România.

„În perioada cam­pionatului, estimăm că cel puţin 60% din televizoarele vân­dute vor fi «smart». Dacă în urmă cu doi ani, în perioada Campionatului Mondial de Fotbal, vânzările de televizoare cu diagonale mai mari de 50 de inci (127 cm) au crescut, în acest an estimăm creşteri pentru modelele cu diagonale de peste 60 de inci (153 cm). Românii preferă în perioada campionatelor televizoare cu diagonale mari“, a spus Sorin Spînu, şeful diviziei de consumer electronics din cadrul LG Electronics România, al doilea cel mai mare producător de televizoare de pe plan local după Samsung.

El a adăugat că anticipează o creştere valorică de 40% pentru vânzările de televizoare LG cu diagonale mari în perioada Euro 2016, comparativ cu o lună similară din 2015.

Impactul campionatului de fotbal se resimte în principal în perioada anterioară desfăşurării acestuia, românii alegând să cumpere din timp modele cu rezoluţie mai bună şi ecrane mai mari pentru îmbunătăţirea experienţei de vizionare a meciurilor.

„De obicei, utilizatorii se informează înainte şi decid să cumpere după ce au toate informaţiile legate de preţ, tehnologii şi bugetul stabilit. De asemenea, o parte din cei care achiziţionează produse sub impulsul evenimentelor sportive au făcut achiziţia deja. În ceea ce priveşte valoarea, ne aşteptăm ca aceasta să crească proporţional cu volumul, ţinând însă cont de faptul că modelele UHD (4K – n. red.) cu diagonale mari au fost un puternic motor de creştere pentru sector şi vor continua să rămână o zonă de interes pentru consu­matori“, a punctat Vic­tor Armăşelu, directorul diviziei de con­sumer elec­tronics din cadrul subsi­diarei locale a gigantului sud-coreean Samsung.

În primul trimestru al acestui an piaţa de televizoare din România a crescut cu circa 15 – 20%, în funcţie de segment. Vânzările de „smart TV-uri“ au avansat cu peste 10% datorită creşterii economiei şi  puterii de cumpărare a consumatorilor, iar livrările de modele cu tehnologia UHD (4K), a căror rezoluţie este de 4 ori mai mare decât cea Full HD, au ajuns să aibă o pondere de 10% în total piaţă.

Smart TV-urile sunt dotate cu funcţii speciale pentru îmbunătăţirea vizionării meciurilor de fotbal, cum ar fi, în cazul modelelor LG, funcţiile „Magic ZOOM“ (permite un zoom maxim al imaginii de 330%) şi „Multi View“ (se pot viziona simultan pe ecran, atât meciul, cât şi un alt conţinut video). În plus, televizoarele inteligente oferă acces la aplicaţii TV prin intermediul conexiunii la internet. Astfel, utilizatorii televizoarelor Samsung au acces la conţinut la cerere şi la transmisii live ale evenimentelor culturale şi sportive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO