Top MBA

Piata MBA-urilor nu este dezvoltata nici macar la 20-30% din potentialul sau real

Piata MBA-urilor nu este dezvoltata nici macar la 20-30% din potentialul sau real

Gabriela HarTescu, deputy director pentru Romania al Intercollege Institute of Business Studies: "In urma cu cativa ani ne speriam la gandul ca MBA-ul ar putea deveni o moda."

19.03.2008, 20:57 104

Deocamdata, in Romania nu se poate vorbi despre o inflatie de programe de MBA, desi in ultimii ani au intrat pe piata tot mai multi jucatori noi. "Este loc pentru toata lumea. Piata nu este dezvoltata nici macar la 20-30% din potentialul sau real. A existat un boom in ceea ce priveste interesul fata de programele de MBA in urma cu cativa ani, insa in prezent piata s-a mai asezat", spune Gabriela Hartescu, deputy director pentru Romania al Intercollege IBS, institutia partenera a City University of Seattle (CU) pe piata locala.
Piata locala mai poate suporta intrarea altor scoli de MBA, cu atat mai mult cu cat majoritatea institutiilor care ofera programe de instruire manageriala se afla in Bucuresti. "Sunt zone dezvoltate din punct de vedere economic in tara care nu sunt acoperite. Am avut oameni din Oradea, Deva sau Timisoara care si-au luat concediu si au venit la Bucuresti pentru a face un MBA", afirma Hartescu.
Cu toate acestea, cerinta e in continua crestere. "Unii angajatori conditioneaza accederea pe anumite pozitii de management de o diploma de MBA. In urma cu cativa ani ne speriam la gandul ca MBA-urile ar putea deveni o moda, in sensul in care tot mai multa lume parea sa considere ca e de 'bon ton' sa ai o astfel de diploma", spune Hartescu. Practic, explica ea, oricine poate urma un program de MBA, dar managerii trebuie sa fie pregatiti pentru situatia in care la un interviu tehnic de angajare o astfel de diploma sa nu raspunda cerintelor angajatorului.
Un MBA iti dezvolta capacitatea de a sesiza oportunitatile si de a lua decizii rapide in situatii concrete. "Acestea sunt avantaje care se adauga dezvoltarii abilitatilor de comunicare si posibilitatilor de networking." Programul de MBA al City University of Seattle din SUA s-a realizat in parteneriat cu Institutul Bancar Roman pana anul trecut, iar de atunci se face impreuna cu University of Nicosia, in cadrul careia exista un departament, Intercollege, care se ocupa de certificari.
Peste 85% dintre cei care se inscriu la cursurile de MBA ale City University sunt oameni care lucreaza in sistemul financiar-bancar, lucru explicabil dat fiind ca specializarea programului este in management financiar. "Programul nostru a mers pe dezvoltarea partii hard a cunostintelor 'bancherilor', insa exista cerere in piata si pentru soft-skills, cum sunt spre exemplu cursurile de dezvoltare a abilitatilor de vanzari. La urma urmei, profitul bancilor este dat in cea mai mare parte de volumul vanzarilor", spune ea. Multi dintre cei inscrisi in programul de MBA de la CU of Seattle vor sa continue dupa absolvire cu o specializare in marketing sau vanzari.


Nume program: MBA - Financial management
Institutia: City University of Seattle, SUA
Data aparitiei: 1999
Specializare: management financiar
Pret : 6.000 de euro
Durata: 18 luni
Numar total absolventi: 170

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO