Top MBA

Promovati pentru ca inteleg mai bine businessul, nu pentru diploma

Promovati pentru ca inteleg mai bine businessul, nu pentru diploma
23.03.2009, 17:08 15

Promovarile nu intarzie sa apara in cazul absolventilor de MBA sau EMBA, uneori dupa doar cateva luni de la inceperea programului. Este o situatie absolut normala ca organizatiile sa recunoasca meritele absolventilor de MBA sau EMBA, mai ales ca la absolvire acestia vad businessul intr-o maniera integrata si sunt pregatiti sa preia responsabilitati complexe, care implica mai multe departamente si mai multe linii de business.

Cu toate acestea, companiile nu opereaza promovari pe criteriul existentei diplomei, ci pe baza cunostintelor dobandite. Managerii sunt de parere ca nu diploma in sine ii impresioneaza pe angajatori, abilitatile dobandite in timpul programului, care ajuta la o mai buna intelegere a businessului.
Angajatorii recunosc evolutia profesionala a managerilor si recompenseaza cunostintele si abilitatile dobandite prin intermediul unui program de instruire manageriala prin avansarea acestora in functii superioare ierarhic.
In medie, aproximativ 40% din cei care au finalizat programe de master de business sunt promovati in timpul sau dupa absolvirea programului.
Exista si situatii, in special in cazul programelor de tip Executive, in care managerii inscrisi in program detin pozitii executive inainte de inscriere si fac deja parte din board-ul companiilor. Prin urmare, nu avansarea ierarhica este scopul pentru care urmeaza programul, ci imbunatatirea abilitatilor personale si de management.
Este relevant in acest sens ca programele de Executive (cu o singura exceptie) au cea mai scazuta rata de promovabilitate, fiind devansate net de programele de MBA (unde varsta medie a absolventilor este mai scazuta, iar numarul de ani de experienta in management, mai mic).
Prin urmare absolventii de MBA sunt mai "predispusi" la promovare decat cei de EMBA.
De asemenea, unii dintre absolvetii de MBA sau EMBA au afaceri proprii in momentul in care decid sa se inscrie intr-un astfel de program si detin functii executive inainte de absolvire.
Pe locul intai in functie de rata de promovabilitate se afla un program de MBA - cel oferit de Bucharest School of Management.
De cealalta parte, cea mai scazuta rata de promovabilitate se inregistreaza in randul WU Executive Academy Viena, care nu are inca o a doua serie de absolventi.
Managementul schimbarii trebuie atent monitorizat pentru ca angajatul sa se poata adapta noilor cerinte si impactul psihologic sa nu fie negativ.
Specialistii in resurse umane sunt de parere ca, la nivel de corporatii, angajatii sunt promovati dupa 1-2 ani, dar exista si cazuri de profesionisti care in 2-3 ani au ajuns sa aiba un fotoliu in board-urile de management, in special in companiile locale.
 
Bucharest School of Management
 
  • Nume program: MBA
  • Institutia: Bucharest School of Management (BSM), in colaborare cu Telfer School of Management – University of Ottawa
  • Director program: Adriana Dutescu
  • Data aparitiei: 1993
  • Specializare: finante, marketing
  • Cost: 13.500 de euro
  • Durata: 2 ani
  • Acreditari: AMBA, AACSB, EQUIS (prin intermediul partenerului Telfer School of Management), ARACIS
  • Forma de derulare a programului: o zi pe saptamana, seara, de la 18.00 la 21.00, si sambata, incepand cu ora 9.00, timp de 6 ore
  • Limba de desfasurare a programului: engleza
  • Cerinte Inscriere: diploma de licenta, cunostinte de limba engleza, cel putin 3 ani de experienta profesionala, GMAT
  • Varsta medie: 35 de ani
  • Numar absolventi In 2008: 50
  • Numar locuri disponibile in 2009: 35
  • Ponderea studentilor din provincie in randul absolventilor: -
  • Ponderea femeilor in randul absolventilor: 40%
  • Calatorii de studiu in strainatate: incepand cu acest an, a fost introdus un proiect international de business care se va derula in Canada, in cadrul unor companii canadiene, timp de 14 zile
  • Burse: Nu
  • Numar total absolventi: 800
 
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO