ZF 24

Brent Valmar, vicepreşedintele APIA: Am văzut la unele mărci auto o politică dezastruoasă de preţ şi de discount

Brent Valmar, vicepreşedintele APIA şi director general al Porsche România

În anii de criză, din dorinţa de a realiza volume din vânzări cu orice preţ, am constatat la o parte dintre mărcile prezente în România o politică dezastruoasă de preţ şi discount. Trag un semnal de alarmă asupra faptului că această tendinţă pe termen mediu şi lung poate avea efecte negative în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor şi alunecarea dealerilor într-o zonă de rentabilitate negativă care ar putea avea ca efect, în unele situaţii, indisponibilitatea continuării investiţiilor viitoare sau chiar, în cazuri extreme, ar putea conduce la dispariţia unora dintre ei.

Brent Valmar, vicepreşedintele APIA şi director general al Porsche România În anii de criză, din dorinţa de a realiza volume din vânzări cu orice preţ, am constatat la o parte dintre mărcile prezente în România o politică dezastruoasă de preţ şi discount. Trag un semnal de alarmă asupra faptului că această tendinţă pe termen mediu şi lung poate avea efecte negative în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor şi alunecarea dealerilor într-o zonă de rentabilitate negativă care ar putea avea ca efect, în unele situaţii, indisponibilitatea continuării investiţiilor viitoare sau chiar, în cazuri extreme, ar putea conduce la dispariţia unora dintre ei.

Autor: Bogdan Alecu

30.05.2014, 17:35 1280

Piaţa auto locală a scăzut cu aproape 80% între 2008 şi 2013, de la aproape 370.000 de autovehicule noi comercializate în 2007 la puţin peste 82.000 anul trecut, motiv pentru care 25% din cei aproape 400 de dealeri şi-au închis businessul sau au intrat în insolvenţă în acest interval, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Mai mult, situaţia continuă în condiţiile în care piaţa se menţine la un nivel co­borât, în timp ce discoun­turile şi politica de redu­cere a costurilor dusă de firmele de asigurări con­tinuă să afecteze busi­nessul dealerilor din piaţă.

„În anii de criză, din dorinţa de a realiza volume din vânzări cu orice preţ, am constatat la o parte dintre mărcile prezente în România o politică dezastruoasă de preţ şi discount. Trag un semnal de alarmă asupra faptului că această tendinţă pe termen mediu şi lung poate avea efecte negative în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor şi alunecarea dealerilor într-o zonă de rentabilitate negativă care ar putea avea ca efect, în unele situaţii, indisponi­bilitatea continuării investiţiilor viitoare sau chiar, în cazuri extreme, ar putea conduce la dispariţia unora dintre ei“, a declarat Brent Valmar, vicepreşedintele APIA, care mai deţine şi funcţia de director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală. El a subliniat că „datele pe care le-am colectat la Asociaţia Pro­ducătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) ne arată faptul că cel puţin 25% dintre distribuitorii tuturor mărcilor co­mercializate în România se confruntă cu situaţii de insolvenţă şi au dificultăţi enorme în cashflow“.

O altă tendinţă cu efecte negative asupra profitabilităţii, dar şi asupra ser­viciilor oferite, este faptul că unele dintre societăţile de asigurări au întârzieri mari la decontarea facturilor de reparaţii efectuate de către dealeri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO